Jump to content

Remington; LTR vs SPS tactical


Tikka-Sporter

Recommended Posts

Søkfunksjonen virker heller dårlig hos meg, så jeg spør selv om det muligens finnes eksisterende tråder allerede.....

 

Noen som har testet Rem LTR mot SPS tactical?? Har skutt litt med LTR i 308 og liker den meget godt, men den er litt for dyr akkurat nå desverre.

 

SPS tactical virker lovende, kort og tykk pipe i 308. MEN, houge stokken, er den noe tess?? Har en "custom" remington i kal.25-06 m HS precision stokk, vil Houge stokken være myyyyyyyyye dårligere enn denne stokken? Om dårligere, er den bedre enn de gamle plaststokkene rem har hatt i alle år.

 

Avtrekk: Noen som har testa X-mark pro avtrekket? Har shilen på andre remington rifla, er X-mark dårligere??

 

Løp og låskasse: er løp og kasse i sps like bra som LTR? går utifra at kassen er lik som ellers hos remington, men muligens har LTR bedre kvalitet på løpet????

 

Håper noen som har eller har testet riflene opp mot hverandre kan gi litt feedback her.

 

PS: skal utelukkende brukes til jaktfelt og mengdetrening

Link to comment
Share on other sites

Langt i fra noen ekspert, men har en LTR og kan gi min erfaring.

 

X-mark pro er utvilsomt bedre ann avtrekket jeg har på Howaen, men det sier nok mer om avtrekket på Howa.

 

Hoguestokken med plastramme er vel noe av det mykeste på markedet og ikke brukbar sammen med to-fot. Vil tro standard remington plaststokk er stivere. Vil evt heller anbefale å bare kjøpe låsekasse og løp, og bestille en Bell and Carlson eller HS Precision stokk.

 

Løpet i LTRen skal være carbonstål av noe slag. ("Ordnance grade, regner med det er et fancy ord for CrMo-stål.)

Vet dessverre ikke noe om produksjonen av løpene.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...