Jump to content

Hagle til både bane og jakt :)


Berget

Recommended Posts

Jeg skal nå kjøpe meg ny hagle. Jeg driver mye med både jakt, trapskyting og litt press skyting. Siden budsjettet ikke er så høyt så vil jeg kjøpe en hagle som passer like godt på bane som på jakt. Budsjettet er på max.10000 :)

Krav:

Cal 12

Løse choker

!!!Ikke Baikal!!!

Er også villig til å kjøpe brukt :-)

Link to comment
Share on other sites

kjøpte meg en Verona hunter hagle, som er laget av Italienske FAIR. Fikk den tilpasset meg. er superfornøyd med hagla. har vært noen turer oppe på Løvenskjoldsbanen, og jeg synes den er meget god. betalte ca.9000 for hagla og tilpassing av kolbe.

 

ellers er vell silma haglene gode å, men har ikke prøvd de selv

Link to comment
Share on other sites

I 10k klassen så er vel Beretta som nevnt her allerede blant de beste mtp kvalitet opp mot pris hvis du skal ha O/U hagle :)

 

 

Er halvauto et alternativ? Jeg har en Winchester SX3 red performance (den ligger dog noe over budsjettet ditt) men du får andre SX3 modeller som er nærmere ditt budsjett. Beretta har også et par modeller, A400 for eksempel som skal være veldig bra :)

 

Jeg har den modellen som har 76cm løp og utvendige løse choker og kjøpte den med både jakt og baneskyting i bakhodet. Nå vet jeg ikke med de andre SX3 modellene men Red Performance modellen kom hvertfall med mange uhm "ringer" som du kunne montere mellom kolben og reciever slik at du fikk rett vinkel og høyde på kolben.

Link to comment
Share on other sites

Virker som det er en del som tror at det viktigste er at den blir tilpasset deg.

Jeg tar meg den frihet å være uenig.

 

Jeg kan skyte med hva som helst. Trenger bare å teste/montere hagla et par ganger før jeg starter skytinga. Verdien av tilpasning er sterkt overdrevet. Spesiellt om du er fersk skytter.

Det viktigste er å skyte mye. Lære deg å skyte med den hagla du kjøper.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...