Jump to content

....... Å møte seg selv i døra......


chauge

Recommended Posts

Lest en annen tråd her på kammeret under tittelen "tilbakemeldingsforum for kjøp og salg". Dette omhandlet kjøp og salg her på siden.

 

Svaret fra moderator, i dette tilfellet SSamik, stiller jeg meg helt bak.

"Dette har vært oppe før, og det er ikke noe ønske blant moderatorene å ha et slikt forum. Dette fordi det ved uenigheter vil kunne bli mye drittslenging frem og tilbake uten noe som helst slags bevis fra den ene eller andre parten. Videre kan hvem som helst fremsette uriktige påstander.

 

Derfor har det etter en totalvurdering blitt til at man ikke ønsker en slik mulighet."

 

Det interessante her er at nøyaktig den samme argumentasjonen kan overføres til et par andre tråder som går sin gang her på kammeret, om enkelte bedrifter, men da er det tydeligvis helt greit at brukere legger ut sine påstander uten bevis av noe slag. Hvem som helst kan fremsette uriktige påstander. Eller sin versjon av virkeligheten, som jo kan være langt fra sannheten den også...

 

Vil påstå at det potensielle skadeomfanget for en bedrift er uendelig mange ganger større enn for en bruker som legger ut noe for salg her en gang eller to i året.

Så spørsmålet mitt er som følger: Hva er grunnen til så forskjellig praksis?

Link to comment
Share on other sites

For det første jeg er administrator, ikke moderator. Stor forskjell, da jeg aldri modererer et eneste innlegg - jeg kun videreformidler ting hovedsakelig i Nybegynnerkammeret og Forslagskassen - og har ansvar på den tekniske delen av driften av forumet.

 

For det andre må det da være en vesentlig forskjell på bedrifter og privatpersoner? Et firma bør kunne ha ressurser og midler til å imøtegå kritikk, men det skal man aldri ta for gitt at en privatperson har. Det siste avsnittet her er kun min personlige mening - en mer formell uttalelse får moderatorsjef ta, gjerne på vegne av NOJS som eier forumet. :wink:

 

Videre, om du ønsker en diskujon om dette så hører det antagelig hjemme i Medlemskammeret. Her i Forslagskassen er det ikke anledning for brukere av forumet å svare.

Link to comment
Share on other sites

Vi ser på handel mellom privatpersoner som en privatsak og vi ønsker ikke å ta noen del i det som klageinstans eller å la det gå offentlig på forumet, hvis man ikke stoler på den man skal gjøre en handel med så er det å anbefale å bruke en proff tjeneste istedet.

 

Vi hadde forøvrig en avstemning rundt dette for en stund siden: http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=13&t=86147&p=911626&hilit=kj%C3%B8p+salg+avstemning#p911626

 

En bedrift eller forhandler opererer i den offentlige sfære og må tåle å bli diskutert, og hvis man ikke skulle tillate kritikk så kunne man vel nesten ikke tillate skryt heller.

Om man synes man har nye meninger å tilføre diskusjonen rundt dette så start gjerne en tråd om det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...