Jump to content

Springfield Trapdoor mod 1866


petrolhead

Recommended Posts

Er en orginal her :http://www.lauritz.com/no/auksjon/amerikansk-remington-mod-1867-kal-12-mm/i3217949/

Ikke nødvendig med en våpensøknad :)

Vil på det mest innstendige fraråde å handle med lauritz - spesielt antikek våpen. Har hatt en revolver liggende i over 2 måneder som de ikke vil eller "kan" fikse transport av, til tross for at jeg har oversendt politbekreftede pappirer på at det er en lovlig antikk som kan selges fritt i Norge. Når de i tilegg da krever 200 kr i uken for at den ligger der så blir det vanskelig å forholde seg til dem seriøst. Noe som er dumt, i all den tid de eier QXL og faktisk anonserer sine varer via den kanalen i Norge.

Link to comment
Share on other sites

Skal ta en ringerunde til Børselars og Norsk Jakt over helgen.

 

Men, så litt på linken som Rufus la ved her. En 12mm Remington kunne gått det og :) Hvordan stiller det seg med kuler og hylser til en slik en?

Er jo foreløpig ganske fin pris på denne, vet ikke hva som er gjengs pris på en slik?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Er en orginal her :http://www.lauritz.com/no/auksjon/amerikansk-remington-mod-1867-kal-12-mm/i3217949/

Ikke nødvendig med en våpensøknad :)

Vil på det mest innstendige fraråde å handle med lauritz - spesielt antikek våpen. Har hatt en revolver liggende i over 2 måneder som de ikke vil eller "kan" fikse transport av, til tross for at jeg har oversendt politbekreftede pappirer på at det er en lovlig antikk som kan selges fritt i Norge. Når de i tilegg da krever 200 kr i uken for at den ligger der så blir det vanskelig å forholde seg til dem seriøst. Noe som er dumt, i all den tid de eier QXL og faktisk anonserer sine varer via den kanalen i Norge.

 

Er det transporten som er ett problem her Hassel? Det står faktisk på siden deres at de ikke sender våpen i posten? Kan det sendes med DHL eller lignende? Litt langt å kjøre for å hente en børse til under 2000...

Link to comment
Share on other sites

Nå er det slik at f.eks Hunters House bryter postens regler daglig der nede. Posten DK sender ikke registreringspliktige våpen, men det driter HH i...... Slik sett er det faktisk Lauritz som er den mest seriøse aktøren. De kan sende registreringspliktige våpen, men da må de sendes med dyrere transportører. Jeg så på ei jaktrifle der en gang, og den ville kostet meg ca 3000,- å få levert hjem. Den summen inneholder fraktkostnad, innfortolling og terminalgebyr i Oslo. Kjøpesum kommer altså oppå der.Problemet slik jeg ser det er at Lauritz kan ikke sende en vare med posten DK, så lenge posten der nede ikke vil transportere varen. Mulig posten ikke liker antikke våpen der nede heller.

Link to comment
Share on other sites

Den revolveren jeg fikk tilsendt (fra bisgaard & Nilsen) Ble sendt med TNT. Og de sjkket tilatelser og alt slikt da de viste det var en revolver. Så den at posten ikke sender er irrelevant. Men det begynner denne bitchingen om Lauritz å bli også, vi får ta den andre steder. La oss heller snakke om hvor kult Trapdoor er. For det er kult!

Men jeg vil av erfaring anbefale 45-70 fremfor 50-70. Det er en del billigere å skaffe komponenter til osv.

Link to comment
Share on other sites

Trapdoor er kult, uten tvil! Jeg vil også anbefale 45/70. Det skal være helt overkommelig å finne en slik her hjemme i forskjellige tilstander, alt fra helt ok shooter, til virkelig fin, perfekt shooter! Prisen står jo i forhold også da...... Disse kan være svært så presise om du jobber fram riktig ladning!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...