Jump to content

Riktig pris på Zeiss Victory Varipoint 1,5-6x42 strøken


Kriegh

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Det er f... ikke mulig...

 

Nå har jeg gått leeeenge og ventet på Varipointer til salgs. Først ville jeg ha 2,5-10x50, men fant aldri noen som jeg ville ha. Så kjøpte jeg meg ny elgbørse og var på leit etter 1,5-6x42. Drømmen var Varipoint, men ingen til salgs. Ny er jo bare å glemme. Mulig noen har på lager, men ikke til "min" pris, maks åtte lapper (egentlig fem, men fant ut at man nok må opp litt).

 

Det hele endte med en Leupold VX6 2-12x42.

 

Og nå, rett etter det kjøpet, ja da har det stått en Varipoint 2,5-10x50 til salgs en stund (den du kjøpte SauerHansen?) til 10 000,-. Og nå jaggu kommer en 1,5-6x42...

 

Dette er ikke annet enn provokasjon og trolleri!!! :twisted: Hvordan visste både han på Finn.no og nå du, Kriegh at jeg hadde kjøpt meg en.... Leupold!!??

 

Svarte for en timing... Min tålmodighet i et nøtteskall... Har til og med annonsert Leupolden i anger og dyp depresjon. Det er jo Varipoint jeg vil ha... Også er det ingen som vil ha dette, faktisk flotte siktet (idioti å selge det, men...). Huff og haff!

 

Jeg kan godt by deg sju lapper om jeg får solgt Leupolden... :wink:

 

Er det forresten varianten med Lotutec og lysjusteringa på siden, ved høyde- og sidejusteringa?

 

VÆRSÅSNILLNOENOGKJØPSIKTETMITT!

Link to comment
Share on other sites

Ha ha, aldri kjøp noe du egentlig ikke vil ha, du ender opp med opp å kjøpe det du egentlig vil ha senere likevel. Og taper en haug med penger på surrogatsiktet. Har erfaring :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Støtter siste innlegg. Hadde ei kort periode innom en zeiss Classic 2,5-10*50. Den skjøt jeg en rådyrbukk før jeg solgte den. I kveld datt dett inn tilsvarende med lys, ret. 60, som jeg egentlig ville ha......

Det ble nok kjøp og salg med tap. Men nå er jeg fornøyd med siktet. :D

 

Denne varipointen er vel dyrere i utg. Punktet?

Betalte 7K for classicen med lys. Hadde neppe betalt mer for trådstarter sin, om jeg var på utkikk etter en 1,5-6.

 

Markedet for brukt er stort når det gjelder kvalitetsoptikk. Et bevis for at

Nordmenn har en solid privatøkonomi......

 

SVs. Det er kjøpere marked for tiden.

Link to comment
Share on other sites

Enig. Å anbefale en fersk jeger å kjøpe det siktet du solgte framfor et billigere merke nytt, og til nesten samme pris kvalifiserer ikke til en besserwisser tittel. Jeg mener også at ferske jegere her i landet er i en ganske unik posisjon ang. tilgjengelig kvalitet for penga.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...