Jump to content

NM Jaktfelt 2014, Tynset


Grimm

Recommended Posts

NM Jaktfelt 2014 Tynset; hjemmesider

 

Arrangørene av vinterens NM i Jaktfelt har oppdatert hjemmesiden sin med NM-løypen.

Det virker ut fra treffreglene som om de sittende holdene er på max mens stå og ligg er noen meter under grensen. Ingen korte sittende hold, noe som burde glede de med tette samlinger og frykt for 4/4.

 

Uansett løype så har nok jeg god bruk for å skaffe meg noe papp og få trent litt. Nå har det bare vært jakt og ingen bane siden i sommer, og skyting er ferskvare... :oops:

Link to comment
Share on other sites

endelig ei løype uten for mye små fugler osv.dette ser ut til og være ei løype mer etter hva skyttera har etterlyst.om dem bruker skille på rådyr og ulv så er det nok ingen som klarer og skyte likt.løypene har lett for og måtte bli vanskelig da det er mange flere som skyter veldig bra for tiden.og det er jo veldig bra,må nok få litt tid til og trene selv også om det skal være mulig og komme til finaler.lykke til med nm på tynset. :D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

En ting må jeg få blåse ut:

hvorfor så mange plasser "forbeholdt arrangør" fredag og lørdag? Resultat var at vi måtte skyte onsdag-eller grytidlig torsdag noe som blir uaktuelt for oss som kommer lanveis fra. man må ta fri en hel uke på jobben for å skyte runden. husk våpen må innom kontroll og.

Det endte med at vi ikke reiser i år.

Dette har aldri vært et problem på tidligere NM.

 

Min bønn må være at fredag og lørdag forbeholdes mest mulig for de som kommer langveis fra.

 

Uansett: Lykke til på Nm alle som skal skyte.

Link to comment
Share on other sites

Gleder oss til Tynset ja. Kommer mange fra Froland i år.

Har igrunn bare en bønn og det er at lovlige skytestillinger blir prioritert fra standplassledere slik at det ikke blir slik kritikk som det var i etterkant i fjor. Ødelegger litt både for sporten og for skytterene.

Ellers er det lagt opp en helt topp løype i år!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hyggelig å få tilbake positive meldinger på et så stort arr. Skal innrømme det har hvert hektiske dager dette både denne uken og ukene i forkant . Vi får bare beundre alle som har bidratt til og få dette vel i havn og som dere sier her så har vi fått vanvittig gode tilbakemeldinger og vi føler også selv at årets NM gikk på skinner . Vi hadde som hovedmål og kjøre dette med en blid og vennlig tone men samtidig fikk vi fra forbundet beskjed om og kjøre en bestemt linje på dette med tvilsomme stillinger både under innledende og finaleomganger hvor vi var mange kontrollører som tok dette seriøst . Noen ble rettet litt på men jeg tror de fleste som har grenselandstillinger er litt klar over det så de løste dette selv slik at ingen ble disket . :clap: På finalene var vi veldig påpasselig og jeg var selv i den troppen og kan garantere at ingen tok i mot heder og ære på feil stillinger ut fra det som er dagens retningslinjer. Etter at over ettusen skyttere har hvert i ilden må vi bare takke alle for en trivelig opptreden av både de aktive og tilskuere .

Håper nå alle som tok turen til Tynset har en uproblematisk tur hjem :wave:

Link to comment
Share on other sites

Veldig bra gjennomført arrangement. Mulighet for mye skyting med press, elgbane og et ekstra stevne et par mil nordover :-)

Løypa var fin og standplasslederne proffe. Til og med været var knall.

Om man skal pirke på noe så var det litt trangt på noen av holdene, men det er jaggu det eneste også.

Finaleskytinga var et innertreff unna, ellers så er jeg fornøyd med egen innsats også.

 

Meget bra gjennomført!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...