Jump to content

Blanding av hylser ?


jørn

Recommended Posts

Hvor stor forskjell er det på hylser. Tenkte på fra fabrikk merke til fabrikk merke, er det store treffpunktsforandring fra det ene merke til det andre? Jeg er bare en vanlig jeger .Men det er jo gøy med litt bra samliger.Er fornøyd med 3 skudd i klistrelappen på 100 meter,Har noen slag med hylser her og er litt skeptisk til og blande de. Alle er skutt i børsa mi .og bare engang.

Børsa er ei Tikka T3 Varmint i 6,5-55.Kula er ei lapua mega 140 gr.

 

 

Beklager trådtittelen min , kom ikke på noe bedre :oops::oops::oops:

Link to comment
Share on other sites

Kupper denne tråden litt! Hva med hylser fra samme produsent, ex Norma, sikkert noen som har målt litt volum og slikt!

 

En skulle jo tro at det ble nokså likt på samme produksjonslinja ?? Er det volummmåling som gir den hele og fulle sannhet, eller blir det bra nok å veie hylser.. Tenker vel som trådstarter normale krav til presisjon, ikke BR..

 

Finner mye engangsskutt norma rekrutt på hundremeteren og disse regner nå jeg som god vare ;-)

 

Kunne forresten tenkt meg å forske litt på dette. Det riktigst må vel bli og måle volumet på hylser avfyrt i samme kammer før noe som helst behandling (eh, må vel trimmes til samme lengde da)..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...