Jump to content

Søknad om villkatt


338Lap

Recommended Posts

Hei, skal sende søknad om løpsbytte til en villkatt. Lurer litt på hvordan man legger dette inn i søknaden. Hvis man feks skulle søke om å bruke 338 kuler i en 308 win hylse. Er det da kurant å skrive 338-308 win feks i søknaden ? Pleier det å være ok å søke på villkatter ?

Link to comment
Share on other sites

Du kan søke på .338 Federal, som er en fabrikkutgave av den du nevner. Ellers ville jeg kalt den .338-08 framfor .338-308. Det er helt kurant å søke på villkatter. Ihvertfall var det kurant sist jeg prøvde. Jeg tror du bør tilstrebe å kalle den det samme som andre har gjort før deg, såfremt den allerede finnes. Og skulle det være noe helt nytt, så er det ikke verre enn å legge ved en liten forklaring

Link to comment
Share on other sites

Ok, takk for svar. Da prøver jeg dette. Er nok ikke søkt om før så det blir spennende om det går igjenom.

 

Da er jeg særdeles spent på hva du skal søke på 8)

Som ihuga fabrikkammo-motstander i 25 år har jeg vanskelig for å tro at det fortsatt finnes en kombinasjon ingen har prøvd før :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk litt problemer med søknaden på 300Whisper, ikke fordi det var noe galt med patronen men fordi damen ikke fant den i lista og ikke kunne legge inn ustandardiserte patroner (merkelig problem, men OK). Jeg visste at de hadde godkjent samme kaliber tidligere, skrev en liten redegjørelse rundt patronen, andre navn den var kjent under og grunnen til så mange navn på samme patron. Det satte de stor pris på og søknaden ble innvilget uten noen problemer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...