Jump to content

Førstegangs lader - innkjøpsliste. Er det noe jeg mangler?


Elveseter

Recommended Posts

RCBS Rock Chucker Supreme Master Single Stage Press Kit

RCBS Shellholder #10

RCBS 2-Die Set 223 Remington Full lengde (Neck sizer dier kommer vel etter hvert antar jeg)

Swift Scirocco 2 75 Grain Bonded Spitzer Boat Tail

Hylse Winchester 223

RWS 4033 SR TENNHETTE (hadde tenkt CCI 400, men finner ingen som har det på lager. Hvordan er Federal sine?)

Var det Remington 6.5 man styrer unna til .223?

VIHTAVUORI N-140 KRUTT

 

Andre kuler som kanskje skal testes er Hornady 75gr A-Max, Sierra 77gr HPBT Match King og Berger 75 Grain Match VLD Target.

Hvorfor bare tunge kuler? Vet egentlig ikke, har lest at disse skal prestere bra. 75 gr. Scirocco og A-Max burde fungere på rådyr.

Kanskje Barnes TSX som et blyfri alternativ.

 

Det skal jaktes blink, hare, bever, storfugl og rådyr - Har dere andre forslag til kule/krutt kombinasjoner (med tanke på de ulike viltmålene)?

 

Case Length Headspace Gauge skal kjøpes på ebay eller herfra http://www.brownells.com/" target="_blank" target="_blank

 

Hylse trimmer må jeg vel ha etterhvert forstår jeg.

Tror jeg må ha en digital vekt også, med det første.

 

Er det noe mere jeg burde kjøpe umiddelbart, eller etterhvert?

 

Alle forslag, innspill og tips mottas med stor takk.

Link to comment
Share on other sites

Ville kjøpt "hand priming tool", kjekt foran TVen.

Har brukt Federal 210 i snart 15 år, kanskje 40000 skudd og har faktisk aldri hatt klikk.

På sikt forstår jeg det slik at du skal anskaffe Neck-sizer, til da kan du jo halv/s-presse ved å ikke skru helpressedia lenger ned enn du trenger for kulehold.

Lee sine hylsefreser(faste) er kjempepraktiske:

http://www.midway.no/epages/MidwayNorge ... 14141B9861" target="_blank

 

 

AS

Link to comment
Share on other sites

Skyvelær må jeg definitivt ha ja.

"Hand priming tool" følger med i pakken jeg ser på.

Kanskje blir det Federal tennhetter da.

Skal kjøpe nye hylser, så da må de vel full presses første gang eller?

 

Jeg tror det blir en slik benkemontert hylsefres, når jeg får bruk for den.

Ellers fikk jeg et tips herfra, om en pressemontert fres fra LEE som så snedig ut. Men den passer kanskje ikke i RCBS pressa.

 

Har jeg behov for micrometer før hylsene er laddet en del ganger? Jeg ser ikke for meg at jeg kommer til å ladde super heite runder.

Link to comment
Share on other sites

I tillegg til en god arbeidsbenk vil du fort sette pris på en hylserens vibrator, men dette må du ikke ha med en gang.

Det har jeg forstått ja.

 

Ser man det; her er tråden jeg lurte på hvor var i forigårs. Strålende arbeid av TS:

Så kreativt av deg...det er jo bare å overse tråden ikke sant? Denne kommer ikke til å ta opp verdifull frontside plass lenge uansett!

Link to comment
Share on other sites

Ser man det; her er tråden jeg lurte på hvor var i forigårs. Strålende arbeid av TS:

Så kreativt av deg...det er jo bare å overse tråden ikke sant? Denne kommer ikke til å ta opp verdifull frontside plass lenge uansett!

Du misforstår; jeg synes helt genuint at det er en nyttig tråd. Din tolkning av min kommentar får stå for din regning. Jeg ønsket meg virkelig en tråd som denne, med en helt konkret handleliste å ta utgangspunkt i.

 

Sagt på en annen måte; dersom første innlegg redigeres til å være litt mer oversiktlig, synes jeg denne kvalifiserer til Sticky.

 

Edit: La til siste to setninger.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...