Jump to content

Ncstar skytematte/dragbag


HSE

Recommended Posts

En liten omtale om Ncstar sin dragbag:

Her om dagen kokte det litt over på have lysten, igjen :roll: Jeg endte derfor opp med å bestille meg en Ncstar dragbag. Det tok litt tid å finne noen som sendte til Norge, men når jeg endelig fant det, så gikk det ikke lange tiden før det lå en pakke til meg på det lokale postkontoret. Dette måtte jo selvførgelig testes, etter å ha vært 2 turer i skogen for å teste ladninger, og en liten runde med denne på lokkejakt etter rev, er konklusjonen som følger:

DSC_0317_zps854049f8.jpg

 

Den har en del fine løsninger til for eksempel til pussestav, kan enkelt bytte de 2 lommene forran, alt etter som hvor man ønsker å lese klikktabellen. Den fungerer utmerket som et skyteunderlag, med helt grei polstring i fremre del hvor albuene er. Det er mollesystem på ene siden, den andre er glatt, samt en fin løsning med 4 "klips" rundt glidlåsen for ekstra hold. Men så er det slutt på det positive. For til en sum av rett over 1000 lappen (med frakt og toll) så kan man ikke forvente allverdens. det er knapt plass en ammoboks, lyddemper og et par ark + rifla. så skal man gå langt og skyte mye, så må man ha ekstralommer eller en sekk for å få med seg alt man trenger. Det første som skjer når jeg begynner å teste den er at hempa til glidelåsen ryker når jeg prøver å presse overnevnte utstyr inn i den. Videre så hadde denne lommen en glidlåsfungsjon... merk: HADDE. se nøye på glidlåsen, mangler det noe? :wink:DSC_0324_zpsd3b5844f.jpg

 

Videre: Den er ikke direkte vanntett og må tørkes etter bruk.

DSC_0328_zpsc6606a46.jpg

 

Den har også en litt klønete løsning på bæreselen, nemlig at nederste del er knytt sammen med 2 store knuter, hadde dem vært 10 cm lenger til hver side, så hadde jeg sikkert ikke merka det, men etter selv 5 minutter med gange så begynte knutene å irritere meg litt.

DSC_0329_zpsbc81a6b2.jpg

 

Det jeg fikk plass til i bagen:

DSC_0323_zps6000a60d.jpg

 

 

Min konklusjon av denne er at, hvis du kun skal bruke den til å ligge på banen å skyte, eller har kort vei å bære utstyr, så vil den gjøre jobben sin.

Men skal du gå langt, masse utstyr, bruke den litt røfft, så hadde jeg nok valgt en annen produsent!

 

Det kommer mer etter hvert som jeg får testet den.

 

Vi kommer også til å teste flere andre produkter, men noe av det vil kun bli lagt ut på facebook (ref: link under)

 

HSE.

Link to comment
Share on other sites

Hepp!

Har samme.. Jeg har kommet frem til eksakt samme konklusjon som deg.

 

Nå har jeg gjort ett eller annet med disse knutene, som jeg ikke husker hva lengre. Men de plager ikke meg lengre i allefall ;)

 

Bruker denne mye når jeg bare skal ut på jorder ol. for å skyte. Ville ikke gått lengre fjellturer med den nei.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Jeg har også en slik. Godt fornøyd med den.

 

Ulemper som jeg kan komme på i farten:

 

På innsiden er det to plastikklips som kan hektes sammen, disse blir man liggende på når man skyter.

 

Den fliken som brettes ut nederst på matta, blir liggende med "utsiden" inn mot våpenet når man har pakket sammen. Hvis du ligger på bløtt/skittent underlag blir dette liggende imot stokken/kolben.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Den fliken som brettes ut nederst på matta, blir liggende med "utsiden" inn mot våpenet når man har pakket sammen. Hvis du ligger på bløtt/skittent underlag blir dette liggende imot stokken/kolben.

Har også en sånn og syns det var verdt pengene.

Vent med å brette over fliken til du har putta våpenet og evt andre greier i trekket. Brett så fliken over,problem løst

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...