Jump to content

Første riflekjøp :-)


Berget

Recommended Posts

Hei :-)

 

Har nå bestilt meg Tikka T3 lite 6,5x55, Hausken JD191 lyddemper og Burris Four x 3-12x56 m/lys.

Er bare 15år så dette er min første rifle.

Lurer på om dere har erfaringer med noe av utstyret og vil dele erfaringer?:-)

Visst dere har noe godt tips til ammunisjon til revjakt, rådyrjakt, elgjakt og hjortjakt ?:-)

Link to comment
Share on other sites

Tikka lager meget gode våpen!! Jeg tror du vil bli meget fornøyd med dette våpenet.

Som sagt er Oryx noe av den beste storviltammoen man får ferdigrullet til 6,5x55. På rev kan du jo bruke den samme, eller evt. V-max.

Har du planer om å kappe løpet før gjenging for demper?

Link to comment
Share on other sites

Tikka lager meget gode våpen!! Jeg tror du vil bli meget fornøyd med dette våpenet.

Som sagt er Oryx noe av den beste storviltammoen man får ferdigrullet til 6,5x55. På rev kan du jo bruke den samme, eller evt. V-max.

Har du planer om å kappe løpet før gjenging for demper?

Så ikkje kapp alt for mykje hold deg helst til 55 cm eller der omkring.

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer med flott riflepakke!

 

En de få negative ting med Tikka T3 er at den lett kan få merker av rust (gjelder visst også stainless utgaven). Anbefaler å smøre rifla inn med tykk våpenolje og la den stå å slik så ofte som mulig de første månedene for å få "mettet" stålet med olje. Vær nøye med å tørke vekk vann etter bruk, så holder den seg fin. Ha alltid på beskyttelsesdeksel på optikken når du pusser/oljer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...