Jump to content

Når bør jeg sitte på reveåta?


Krisch

Recommended Posts

Det beste er å sitte der når reven kommer, hehe :D

 

Spøk til side, har opplevd at reven dukker opp stort sett på samme tid (+-1time), hos meg har beste tid for rev vært mellom kl 21 og kl 23 (varierer nok sterkt fra sted til sted), men har sett rev tidlig på morgenen og tidlig på ettermiddagen også, men nevnte klokkeslett stikker seg ut som beste odds hos meg.

Et viltkamera på åta kan gi deg en del info om når reven besøker åta.

Selv bruker jeg ikke lokk når jeg sitter i glugga, ei heller lys, så for meg begynner jakta når snøen ligger på jordet, har dog lagt ut en del slakteavfall og matavfall allerede, mest for å skape litt interesse.

Link to comment
Share on other sites

Tidspunkt er generelt på den mørkrste tida på natta, og helst etter midnatt når samfunns aktiviteten er på det laveste. Lys er Viktig hjelpemiddel det trenger ikke være så kraftig, vist du har en kikkert med bra optik. Ei gammel bil ekstra lykt kobla til ett fritids-batteri, som du tar med hjem og lader gjør susen, for da ser du lyset i øynene på reven på lang avstand i handkikkerten!!! SKYT MER REV!!!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...