Jump to content

S&W 629 til magnum 2 felt. Usikker på valg av løpslengde


FJelldal1

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg har tenkt å anskaffe meg en S&W 629 til Magnum 2 felt. Det som gjør meg usikker rundt valget er selve løpslengden. Ser at det finnes mange forskjellige lengder på denne modellen. Det står egentlig mellom 5" og 6,5". Førstnevnte ser etter min mening bedre ut, men et lengre løp gir vel mindre rekyl og bedre presisjon? Kom med innspilll :)

 

På forhånd takk

Link to comment
Share on other sites

Kan skrive under på at lengre løp gir mindre (følt?)rekyl.

 

Hadde 6" løp på min 629, men bytta til 8 3/8"

(Var opprinnelig på utkikk etter en ogiginal 8 3/8", men fikk høre at den ikke produseres lenger.)

 

Kan i tillegg lade nesten ett grain mindre N110 og enda klare faktor med god margin.

 

Hva presisjon angår så kan jeg ikke si noe bastant, men siktelinjen er lenger så jeg opplever at det er lettere å skyte godt med løp på 8 3/8".

Jeg skyter konsekvent bedre i Magnum 2 enn i Magnum 1 (686 6"), men jeg vet ikke om jeg er en bra målestokk, da jeg i den regulære feltløypa i år har skutt bedre med 686'en i revolverfelt enn jeg har gjort med Pardini SP i finfelt...

 

Ulempen med langt løp kan være at den blir litt tyngre og litt mer framtung.

Link to comment
Share on other sites

Kan skrive under på at lengre løp gir mindre (følt?)rekyl.

 

Hadde 6" løp på min 629, men bytta til 8 3/8"

(Var opprinnelig på utkikk etter en ogiginal 8 3/8", men fikk høre at den ikke produseres lenger.)

 

Kan i tillegg lade nesten ett grain mindre N110 og enda klare faktor med god margin.

 

Hva presisjon angår så kan jeg ikke si noe bastant, men siktelinjen er lenger så jeg opplever at det er lettere å skyte godt med løp på 8 3/8".

Jeg skyter konsekvent bedre i Magnum 2 enn i Magnum 1 (686 6"), men jeg vet ikke om jeg er en bra målestokk, da jeg i den regulære feltløypa i år har skutt bedre med 686'en i revolverfelt enn jeg har gjort med Pardini SP i finfelt...

 

Ulempen med langt løp kan være at den blir litt tyngre og litt mer framtung.

 

Jeg er overbevist. Da blir det 6,5" løp :)

Link to comment
Share on other sites

Skal du konkurrere eller runke fremfor våpenskapet?

5" løp i M2 er for de som prioriterer utseende fremfor bruk i fastlands Norge.

Har 6.5" løp på min 629, ønsker meg 8 3/8løp.

 

Fortsatt usikker? :wink:

 

Hehehe, runking fremfor våpenskap prøver jeg å holde på et minimum og siden jeg har lyst å konkurrere blir det 6,5" :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...