Jump to content

Heng den på veggen!


sclalars

Recommended Posts

Hepp!

 

Her er en kniv jeg lagde for noen år siden. Den kan ikke brukes til noe som helst, men den var artig og utfordrende å lage.

Hele kniven, med slire, er laget ut av ett og samme stykke trekloss. Det var en utfordring, for jeg måtte skjære knivskaftet ut av klossen, med den riktige buen, for at kniven skulle ha riktig form i forhold til slire.

Jeg har innstallert en kulesneppert nede i sliren, som holder press på bladet slik at den ikke detter ut av slira.

Som dere ser av bildene, så vil "opphenget" ryke ganske så kjapt ved bruk. Derfor kan den ikke brukes til noe som helst. :)

 

DSC_5443_zps2bd97e5a.jpg

 

 

DSC_5444_zpsaeeece3d.jpg

 

DSC_5445_zps97158cc9.jpg

 

DSC_5446_zpsdaa902dc.jpg

 

mvh

Lars

Link to comment
Share on other sites

Om du har dårlig med veggplass så kan jeg gjerne stille litt av min vegg til disposisjon :D det var en nydelig kniv. Skulle ønske jeg hadde slike evner. Mine evner er mer i nærheten av hva man kan gjøre med ei slegge og mye kraft :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Takk for godord folkens! :) Hadde aldri bruk i tankene når jeg lagde denne kniven. var nok mer ett eksperiment for å se om jeg fikk det til.

Hmm, jeg kan jo lage en vanlig slire til den også? Vi får se etter hvert. Kniven kan jo brukes, selv om slira ikke kan.

 

mvh

Lars

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...