Jump to content

Halvautohagle med sikring på kolbehalsen?


v-max

Recommended Posts

finnes det noen halvautoer med sikkring som på o/u hagler,på kolbehalsen...måtte selge den forige halvautohagla,grunnet kluss med sikkringa på pekefingeren,i fuglesituasjoner....er vant med sikkringa på tommelen,og synes det er svært vanskelig å venne seg med sikkringa på pekefingeren.

Link to comment
Share on other sites

er dere som har den hagla fornøyd?fordeler/ulemper? mulig jeg investerer i en slik til neste sesong...ser dem ikke får inn før sesongen 2014...drømmen er en beretta eller en benelli,men så var det det med sikkringen.... :roll: og jeg har trent,men det nytter ikke når man står midt i en fuglesituasjon,og rutinene man har bygget opp gjennom flere år gjør at tommelen begynner å gå :)

Link to comment
Share on other sites

Halvautoer med tommelfingersikring er det ikke mange av - du har vel fått tips om den ene :) (Mossberg har også en pumpehagle med samme sak).

 

To alternativer:

 

- gå med pekefingeren og langfingeren på siden av hagla. Da er det mulig å få av sikringen noenlunde raskt. Men det avhenger av forholdet mellom kolben og fingrene dine.

 

- slå av sikringen før du skal skyte.... jeg slår av når jeg ser bikkja i stand, ikke når fuglen går opp. På støkkjakt er sikringen av så lenge terrenget er greit. Dette forutsetter at man ikke fikler med avtrekkeren hele tiden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...