Jump to content

Hammerli 208-215


Geir Småvik

Recommended Posts

Hei

Som det nevnes over så er 208 utstyrt med anatomiske skjefter og bedre finish. 208 har ett trinns avtrekk (ta opp slakk + 1kg) 208s fikk et totrinns avtrekk med justerbart fortrykk. Denne konstruksjonen var ikke fabrikken spesielt heldig med. jeg har hatt begge og angret på oppgraderingen til s utgaven. Du vil uansett bli fornøyd med en 208 hvis den ellers passer i grepsvinkel etc. Den spiser alt av ammunisjon og er normalt meget driftsikker. Hvis du har store hender kan det bli litt kort avstand til avtrekker som ikke er justerbar i lengderetningen. Den var veldig populær hos damene, da våpen uten ekstravekter er forholdsvis lett. Verdensrekorden på standardpistol, satt med 208, fra tidlig 80 tall ? står fortsatt.

Link to comment
Share on other sites

Det har vært noe ammo jeg har hatt problemer med i min 215. Husker jeg kjøpte en pakke med noe billigammo hos Stenvaag, hvor jeg fikk 4 klikk på 2 serier (dvs 10 skudd). Ga bort resten til noen andre. Noe av ammoen jeg fikk med pistolen (for 13 år siden) var det også litt klikking på.

 

Men med CCI Standard (som tross alt er billig) har jeg veldig få funksjonsfeil som ikke har skyltes slitasje (greit å bytte fjærene en gang i blant fant jeg ut).

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...
  •  
  •  
  •  
Jeg har en hammerli 208 s . Men usikker på str på det. Jeg har problem å rekke frem til  avtrekker ,om jeg legger tommel puta der den skal . Måtte bygge ut med modeleringsleire der ,for å få  bra avtrekk.  Hvordan få bra skjefte som passer? står ikke str på skjeftet. Føler det er for tykt .
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...