Jump to content

Egen skytebane ?


Breitler

Recommended Posts

Hei. Nærmeste skytebane ligger rundt en time unna så jeg lurte på om det hadde gått ann (lovlig) å ha en egen "skytebane" på egentomt (i skogen)

Jeg bor ganske øde og nærmeste nabo er rundt en kilometer unna, naboene skyter også aktiv på egen tomt.

<a  href=cVY4YVZz.jpeg' alt='cVY4YVZz.jpeg'>

 

Planen er og ha et par blinker på et tykt tre foran steinveggen (over steinveggen er det et stort fjell som skråner oppover)

Stedet ligger dypt inne i skogen der ingen ferdes.

 

Må jeg søke eller varsle lensmannen om at det vil pågå skyting 1-2 dager i uken ? ikke mange skuddene.

Link to comment
Share on other sites

Dette går bra om du ikke gjør det alt for formelt. Med formelt mener jeg at du ikke må kunngjøre faste skytedager, og du må ikke åpne for at det er mulig for andre å skyte der uten at du er til stede.

Jeg har nettopp det du spør om: En enkel pistolbane på egen grunn. God avstand til nærmeste boliger. Sikker bakgrunn og skyteretning.

Det er ingen faste skytetider, og ingen får skyte der uten sammen med meg.

 

Det kan være smart å varsle lensmannen om at du kommer til å trene på et sikkert sted på egen grunn, langt fra naboer. Ta gjerne med ent kart eller en skisse. Sannsynligvis skal du ikke bruke ordet "Skytebane". Si heller "Et sted på eiendommen der jeg trener litt pistolskyting".

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...