Jump to content

Production Optics Division


slemmo

Recommended Posts

Jeg har startet en tråd på GV som nå har utviklet seg til en diskusjon om en division tilsvarende production, men at man tillater sleidemonterte microrødpunkt.

Idèen om sleidemonterte rødpunktsikter begynner å bli såpass populær at man får kjøpt pistoler ferdig freset og klare for å montere Docter, Trijicon RMR e.l. smårødpunkter.

Hvorfor jeg tenkte på dette selv er simpelten fordi jeg ikke kan fordra å skyte med åpne sikter, men jeg synes open er for dyrt og for mye knot.

Hva er meningen om dette her?:

 

http://ipsc.invisionzone.com/index.php?showtopic=16824&hl=

Link to comment
Share on other sites

En brukt CZ 75 er enda billigere, så er det bare å skru på RDen så er man der, og man kan kjøpe billig ammo i butikk.

Open er en knotete klasse, som krever masse knot for at pistolene skal funke, og for å være konkurransedyktig må man skyte et obskurt kaliber som er umulig å få tak i (for å sette det på spissen)

Link to comment
Share on other sites

prod rifle med rødpunkt. maks 30 skudd magg. ikke kompensator.

 

mest mulig likt som 416 oppsettet i forsvaret.

 

---------------------------------------------------------------------------

 

 

trenger ikke mye tid på å få en open pistol til å fungere.

ammo er heller ikke så ille, gidder man å plukke hylsene på trening så faller kostnaden fort ned på 9mm ammo.

Link to comment
Share on other sites

Er i utgangspunktet enig, MEN.

Må også passe oss for å ikke lage en egen divisjon til hver deltager på en match, det er allerede flere marginale divisjoner. Om noe slikt skulle komme inn synes jeg noe annet skulle forsvinne, som f.eks revolver, eller manuell divisjonene i rifle.

En "Tactical" divisjon i rifle med max 16" løp, ingen komp og kun 1 optisk sikte med fast forstørrelse på 2x eller mindre, min 3kg avtrekksvekt kunne nok bli populært, og en rimelig inngangsport til IPSC rifle.

Full mag kapasitet i production er egentlig en større hjertesak en å utvide pistolgrenen.

Er ingen regel mot å skyte i Open med det oppsettet du skisserer Slemmo, ikke MÅ man skyte major heller. At ikke Openpistoler fungerer er en myte, men mer mikk er det ;)

Link to comment
Share on other sites

Det er mange nok kommentarer i GV-tråden som peker på gode pro's og con's.

Men Vince Pinto selv sier at reglene åpner for lokale regionale tilpasninger. Med nok interesserte skyttere som er villige til å modifisere sleidene til å få ettermontert red dots, vil det kanskje være noe som får ballen til rulle.

Samtidig er con-argumentene til Vinco helt på trynet og gammelmanns/pensjonist-sullik-aktig IMHO, med sprøyt som at prisutdelinger kommer til å ta for lang tid, og at det går ut over konkurranse-kniving ved at alle får en medalje.

 

Hadde vært kult å få til dette. Det er jo veldig enkelt: behold de konservative reglene i production, bare tillat å bruke et red-dot sikte fremfor jernsikter.

Link to comment
Share on other sites

Det er mange nok kommentarer i GV-tråden som peker på gode pro's og con's.

Men Vince Pinto selv sier at reglene åpner for lokale regionale tilpasninger. Med nok interesserte skyttere som er villige til å modifisere sleidene til å få ettermontert red dots, vil det kanskje være noe som får ballen til rulle.

Samtidig er con-argumentene til Vinco helt på trynet og gammelmanns/pensjonist-sullik-aktig IMHO, med sprøyt som at prisutdelinger kommer til å ta for lang tid, og at det går ut over konkurranse-kniving ved at alle får en medalje.

 

Hadde vært kult å få til dette. Det er jo veldig enkelt: behold de konservative reglene i production, bare tillat å bruke et red-dot sikte fremfor jernsikter.

 

+1

Link to comment
Share on other sites

hum... og jeg som har tenkt å sette et eller annet fint rødpunkt på en compet singlestack...

 

Nå heller jo diskusjonen litt ut mot at man kanskje kunne hatt en litt videre divisjon enn production med rødpunkt i slutten av tråden, men skulle man tillatt porting også så er man jo tilbake til modified igjen.

Forøvrig skjønner jeg ikke poenget med singlestack divisjonen i det hele tatt, det er jo prinsippet standardpistoler med mindre magasinkapasitet og modified sånn som den var endte opp med at folk bygget pistoler som stort sett var akkurat som openpistoler, bare at de passet i boksen.

En division lignende modified, men som ikke tillot like mye modifisering hadde vært mye bedre, så kunne jeg skutt den med min BUL .40 og productionskyttere som ville prøve den kunne satt RD på pistolen sin og skutt den i minor uten DA på førsteskuddet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...