Jump to content

Forster Bonanza Co-Ax og 338 LM


Mjøllner

Recommended Posts

God aften godtfolk...

 

Skulle lade litt 338 i kveld, på en vintage Forster, og så til min forskrekkelse at hylsene slettes ikke vil nedi kjeften på pressa. Den åpner ikke nok rett og slett og marerittet var et faktum. Har skrudd fra hverandre hylseholderen og konkludert med at det må frelses av en del metall for å få dette til å virke. Hvis ikke (og her kommer jeg omsider til poenget) det finnes en annen type hylseholder å få kjøpt. På litt nyere CoAx så går vel 338 LM rett i?

 

Mvh

 

Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Å gå fra Co-Ax presse og "ned" til Redding ultramag er en kraftig ned tur i mitt hode.

Det finnes adapter til Co-ax pressa som passer med standard hylseholdere.

Du vil lett kunne selge ei co-ax presse til en fin pris. For som det nevnes, så kan eldre presser ha trøbbel med de lengste kaliberene.

Men... Jeg ville heller kjøpt ei ny(moderne co-ax) presse som håndterer de største hylsene.

Det er en veldig liten ting jeg ikke liker med co-ax. Den er litt "trang" å sette hylsa inn i.

Redding Ultramag har nøyaktig samme "problem".

Skal nevnes at jeg er vant med Rock chucker presse som har bra ergonomoi for høyre hands brukere.

 

Jeg lader 30-378 wby med mi eldre Co-ax presse. Og det er krefter i massevis til å presse om dette kaliberet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...