Jump to content

Tråden for oss som bruker bås.


Kristoffersen

Recommended Posts

Hei,

 

fant ingen tråd som omhandler det med jakt og fangst med revebås. Bare masse tråder om hva, hvordan å hvorfor.....

Jeg ønsker en tråd der vi kan dele erfaringer og fangstbilder/historier ettervert som vi får fangst...

 

For min del så startet jeg den 15.07.13 sammen med 3 andre karer. vi dannet et jaktlag der vi har 3 snart 4 båser som vi deler på å sjekke da det var vanskelig for alle 4 å ha ansvaret for et par resebåser som skal sjekkes hver dag...

 

Vi har hittil fanget mye skjære, men også en rev å 3 grevlinger har kommet på besøk :D Vi håper at fangsten på rev tar seg opp når det begynner å bli snø å mindre mat til reven.

995910_579897962070247_922958947_n.jpg

1157392_10151878115972074_1833225554_n.jpg

945728_548168165243227_1025886980_n~0.jpg

547481_579897938736916_1382306455_n.jpg

Så viss du bruker bås, kom med feks, bilde av fangstredskapet, åte og bilder av ressultater :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Hei.

Vi har startet prosjekt ung jeger i den lokale jff foreningen. I den sammenheng trenger vi alle tips vi kan få.... Vi har laget og fått godkjent revebås pluss at vi har mårfeller og mink feller. Lurer da på alt fra hva som er best til åte, til hvor det er mest sannsynlig mår i terrenget. Må jo få noe så undommen syns dette er spennende... Har personlig vært alt for dårlig til predator kontroll selv. Jaktet alt annet og derfor har jeg for lite greie på dette. Så alle tips taes i mot med takk:-)

Link to comment
Share on other sites

Kan gje deg eit par tips når det kjem til mår.

 

Til åte kan du bruke alt frå honning, fiken, løk, slakteavfall etter rype, skogsfugl og ekkorn (når du av og til tek dei i fellene.) Eg brukar å koke opp honning (skraphonning frå birøkar eller blomsterhonning, billigaste du får på rema 1000) ilag med malt sterneanis (krydderhylla på butikken) og dyppar så tampongar (first price, 10 kr for 32 stk) ned i gryta. Eg let dei trekke til dei er godt oppsvulma. Deretter lagrar eg dei i ein plastboks for seinare bruk. Når eg henger dei inn i fella så skjerer eg av ei flaske slik at eg har toppen, og gjennom tuten trer eg tråden på tampongen og skrur korken over. Sjølve flaska henger eg opp med tråd eller streng så den henger fint på ein krok. Regn er alltid eit problem her eg bur, så åte må beskyttast, vertfall i starten av sesongen. Har du problem med mus kan du legge åte inn i avskårne ølboksar du stikker masser av hål i. Når du brettar ned kantane på boksane har du løyst problemet med mus. Du kan sjølvsagt henge boksane inn i toppen på ein 1,5 l flaske for å beskytte mot regn som nevnt over.

 

For å få virkelig bra uttelling bør du koke opp honning og ha med på termos så du kan tømme litt på oppgangsstokken til fella. Dette vil gjere underverk.

 

Slakteavfall frå skogsfugl og rype er førsteklasses åte, etter mi meining. Eit par ringar med løk er og ein idé.

 

Når det kjem til luktestoff kan du bruke forskjellige typar. Eg brukar hawbaker's marten lure og sable oil. Hawbaker er avføring og sable oil er ei søt og veldig sterk lukt som kjennest veldig godt.

 

Anbefalar sjølvsagt å bruke belislefeller. Kjøper du Belisle 120 frå jaktfall.no så får du eit dusin for 145 pr. stk. og du slepp frakt. Beste prisen og dei beste fellene spør du meg.

Det er fleire gode grunnar for å bruke belisle feller.

- Dei veg lite. Når du har fått kassene ut i skogen er det veldig lett å spenne fellene år etter år.

- Belisle er ei veldig kraftig felle og kjeftane går heilt saman. Ei 160 felle vil slå både ryggen og nakken på ein mår tvert av.

- Du brukar dei i ei kasse slik at du slepp at måren må dra i åte for å utløyse fella.

- I ei kasse kan du ha så mykje åte og så stort åte du vil.

- Når måren går i fella vert han hengande i lause lufta og du slepp plager med mus som gneg på skinnet, eit problem du ellers får med andre feller.

- Dei er enkle å behandle med speed dip eller dye. Du berre spylar dei med høgtrykkspylar, avfettar dei med til dømes rødsprit, lar dei tørke og dyppar/kokar dei og henger dei til tørk i 1 mnd tid om sommaren, så er dei klare når hausten kjem. Du kan sjølvsagt sprayelakke dei, men hugs å bruk grunning og gjer dei skikkelig reine først. Andre feller som Haugen er det vanskelig å vedlikeholde.

 

Kassene kan du feste med spiker, skruer eller streng. Eg lagar alltid til ein kloss eg setter fella på og så hengslar eg lokket så eg lett kan åte på nytt og få fella inn i kassa. Men du treng ikkje det. Eit tips er å lage kassene av 1,2x9,7 cm bord (trur eg) og laske dei saman, då vert dei ikkje så tunge å dra på. Kassene bør vere 35-40 cm lange.

 

Når det gjeld plassering er det avhengig av kva terreng du fangstar i. Eg fangstar på vestlandet. Her har vi høge bratte fjell og nede i dalane er det ofte bebyggelse som skiller områdene til måren av. Når eg setter fellene mine så setter eg ofte to til tre feller slik at eg dekker heile fjellsida over ei rett-opp linje. Lukt vitrar forskjellig alt etter korleis veiret er. På denne måten vil måren kjenne lukt både når lufta stig og når den sig ned i dalen. Andre plassar det er lurt å plassere feller er der det er overgang mellom gran- og bjørkeskog, eller langs elvar og bekkefar eller under knausar og hammrar. Men den beste plassen å sette ei felle er nok der to dalsøkk møtes og måren vert tvinga til å gå forbi til dømes under ein hammar - ein typisk flaskehals der fleire store områder møtes. Eg har 3 slike områder der eg har nokre feller og alle områdene har gitt fangst kvert år.

 

Måren likar stort sett ikkje å gå der det ferdast mykje folk. Har du område der "byfolket" trimmar, sett ikkje fellene der, dei får du ikkje noko i.

Link to comment
Share on other sites

Min første høst med revebås, stått ute siden 1.nov. Hatt rev som har passert på siden av båsen, men ikke fått noen enda, regner egentlig ikke med å få noe den første sesongen heller. Utløsermekanismen er som følger : Snor fra åte inni (elghode) går ut sideveggen og er festet i en 1.5" 1.5" bjelke. Når noe drar i åtet trekkes bjelken innover og dytter ut bjelken som holder lukene. Ganske enkelt og greit, men skal modifisere den litt med trinser inni båsen, så åtet blir hengende fra midten på båsen, løser nok ut letter da. Har dratt den litt lenger inn enn der den står på bildet, så det er ganske tett skog på alle sider, typisk plass reven passerer gjennom.

 

Hva bruker dere som åte? Vanlig å bruke luktestoff i båsene? Tenker å henge inn ei revetispe hvis jeg får skutt ei på noen av åtene, kan vel dra inn noen hannrever utover i løpetia.

 

Bilde av båsen min.

 

 

20140107_114732_zps3f3bce1f.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 6 years later...

Eg prøver å finne grunnen til at gitterbur ikkje er lovlig som revebås, men finner lite om temaet anna enn at det ikkje er lovlig. Eg ser og at det kan nyttes dersom man har dispensasjon frå direktoratet. Kva vil i så fall årsaken til disp’en vera?

Link to comment
Share on other sites

 

14 minutes ago, aresm said:

Kva vil i så fall årsaken til disp’en vera?

De lokale viltnemder bruker å ha dispensasjon. Det er da ved tilfeller der rev har tatt "bolig", i eller i nær tilknytning av Hus/Næringseiendom for eksempel. Andre forhold kan gjelde også, men dette tar jeg bare på husken (som kan være tvilsom). Er i viltnemd selv, men vi har kun brukt det på grevlinger som har blitt for "husvarme".

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • msteiro changed the title to Tråden for oss som bruker bås.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...