Jump to content

Bergans Pasvik Light


Join

Recommended Posts

Var på XXL :oops: og tittet på den nye Pasvik light fra Bergans. Ble overasket over hvor myk den var, og med membranen laminert direkte på ytterstoffet, røsket det kraftig i lommeboka. Havesyken slo inn for fullt :roll: Trenger ikke, men vurderer.... Noen som har kjøpt, og som kan dele med sin erfaring. Forelhogna packlite er som papp i forhold. Har selv en Finnskogen dress nr.2, så jeg er meget fornøyd med Norrøna, men denne virket meget bra. Fikk ikke prøvd buksa, da de ikke hadde str inne.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Hybrid buksa er den beste buksa jeg har hatt. Sitter på i alt annet vær en regn. Utrolig lett, vantett sete og knær, god lufting og fin passform.

Jeg kjøpte pasvik light dressen, og er veldig fornøyd foreløpig. Den er selvsagt ikke like solid som en tyngre dress, men den hold meg tørr i regn. Da jeg er utrolig glad i buksa nevnt over, så bruker jeg bare passvik light dressen i regnvær. I oppholdsvær bruker jeg finnskogen hybrid bukse, og den gamle reinheim jakka til norrøna. Desverre ikke i produksjon lenger. Ble også solgt en stund som finnskogen windstopper.

Kommer tilbake med flere erfaringer mtp light dressen når jeg får brukt den litt mer. Tenker da på slitestyrke og holdbarhet.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Har du fått gjort deg opp noen meninger om dressen? Evt andre som har det? tenker å skaffe ny dress før neste sesong. Vil ha en som er lett, ikke for varm (tiltenkt brukt til elgjakt med løshund, må kunne gå med den uten at det blir for varmt...) og "lydløs", samt "vanntett". (Altså Gore-Tex med børsta microfiber e.l ytterst.) Har så vidt begynt å se på norrøna Finnskogen, Bergans Pasvik light og chevalier outland pro action, men har ikke fått prøvd noen av de enda. bor litt ulendt til..... Bergans Hogna kan også være interessent, noen med erfaring?...

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte jakken i August så kan ikke noe om slitestyrken.

 

Men har brukt denne en del turer med ca 20kg sekk.

 

Og har over 20 turer etter hjorten i den, samt daglig til hverdags bruk.

 

Gode muligheter for luftig, stille og tørker raskt.

 

Status, meget fornøyd.

 

Eneste jeg synes er negativt er at den ikke har radiolomme på skulderen og langlomme nede på ryggen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...