Jump to content

Ladedata-Erstatte bly med Tungsten matrix


birgerdammen

Recommended Posts

Negativt svar fra BPI, ikke overraskende, de safer jo gjerne med en "don´t try this at home"-innstilling:

 

"No, we wouldn’t recommend that. Although the shot weight may be the same, all shot types ballistically react differently; therefore you need to follow data specific to the shot type."

 

 

 

Shannon Swahn

 

General Manager/Sales Administrator

 

shannon@ballisticproducts.com

Link to comment
Share on other sites

kjørte ett lite søk;) fant to diskusjoner som kan være nyttige for deg

 

http://www.shotgunworld.com/bbs/viewtopic.php?f=13&t=161531

 

http://www.duckhuntingchat.com/forum/viewtopic.php?f=14&t=161953 se særlig denne

 

edit- glemte link

 

http://claygame.co.uk/data-sheets her kan der kjøpes ark med data. itm er tungsten matric jamnfør link over;)

Link to comment
Share on other sites

Takker virkelig for innsatsen her Kobble. Når jeg leser igjennom er det vel en overvekt av ikke så optimistiske kommentarer på at dette går, og ny på hjemmelading som jeg er vil jeg foreløpig følge oppskrifter slavisk. Det at jeg i tillegg har en 16 kaliber gjør jo slett ikke utvalget av oppskrifter bedre heller. Har funnet en del oppskrifter på ladedata men ikke for TM, og det er jo et puslespill å få sammen alt man trenger i kombinasjon. Tror jeg foreløpig legger Tungstenkonseptet dødt , men igjen.. takk for all bistand og tilbakemeldinger

Link to comment
Share on other sites

Fikk lynraskt svar fra Claygame og de leverer følgende ladedata i mitt kaliber:

 

Kolonnene er i denne rekkefølgen:

 

CASE PRIMER POWDER WADDING SHOT WEIGHT SHOT Extrap. Vm VELOCITY VELOCITY CLOSURE PRESSURE PELLET

LENGTH WEIGHT gn. & TYPE TYPE grams SIZE fps. @ 2.5m fps/m. @ 20m fps/m. in bar Count

 

16 gauge 680 bar PRESSURE

70mm PT CX2000 35.0/2.26 CSB0 3mm Card+15mm Fibre+3mm Felt ITM 32g 3.1mm 1252 1195/364 1063/324 Card+RTO 669.10 176

 

Og jeg mente bestemt at jeg hadde sett ferdig primede hylser fra Siarm med cx2000 tennhette, men det viser seg å være cx1000 i kal. 16, så da er jeg i grunn ikke så mye lenger. Fikk med ladedata for kal. 12 med Siarms primede hylser da, men jeg skal jo lade 16. Noen som kjenner til leverandører av cx1000 (cheddite) hetter?

 

Glimrende service fra claygame forøvrig

Link to comment
Share on other sites

Det står det faktisk. Bør kanskje ha en relativt tjukk kolbekappe og litt lokalbedøvelse i skulderen før avfyring. :roll: På den annen side ser det jo ut som om det er deler av en gammel madrass som fungerer som wad her, papp, fiber og filt. Trenger vel en del power for å presse det ut da kanskje :lol:

 

6ga6.jpg

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke hvordan en skal få plass til alt dette i ei 70mm hylse.

 

Aldrig i verden om jeg hadde ladet med 35grain krutt med 32gr ladning. Holder meg til ITX og god gammeldags med kjente data fra bøker. Har per dags dato ikke brukt mer enn 26 grain Longshot uavhengig av ladning.

 

 

slb

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...