Jump to content

Uvanlig jakttur, And&Gås i USA


Mauser M03

Recommended Posts

Det er vel neppe så mange jegerhjerter som hopper over et slag ved tanken på and og gåsejakt... Men, for meg falt nå valget på dette, litt tilfeldig egentlig. Jeg har aldri hvert i USA før og har ikke den store lysten på å traske gatelangs i New York o.l.

For meg er det mer tiltalende å jakte og fiske ute i Mexico Gulfen utenfor Texas både med og uten guide. Vi har funnet en som har blinds og lokkeender for leie der, som vi har gjort avtale med. Vi har også booket et par dager med guide hoshttp://www.bayflatslodge.com som vil ta oss med på jakt og fiske, i tillegg til at vi skal jakte litt med noen lokale helter...

Videre vil vi ta en road trip opp til området mellom Texas og New Mexico for å se litt natur med fjell o.s.v. før vi kjører videre gjennom Oklahoma opp til Kansas. I Kansas har vi booket 3 dager med and/gås hos Central Kansas Outfitters som ligger i nærheten av Chayenne Bottoms. Det er et kjempe våtmarksområde hvor det er millioner av gjess og ender på høsten. CKO er en velrenommert outfitter som har alt som skal til for å gi oss skikkelig action. http://www.centralkansasoutfitters.com/ Der skal vi også fiske etter Bass og Catfish, som jeg tror kan bli gøy. Har alltid hatt lyst til å kjenne hvordan bass'en fighter...

Jeg tror dette kan bli fedt, selv om jeg ser at jeg like gjerne kunne tatt en Afrika-tur for de samme pengene... :lol: ... men, det får bli neste gang og da helst med en Dagga boy på menyen... :wink:

 

Turen går i November og jeg tenkte jeg kunne poste litt bilder og noen ord når vi er innom steder med WiFi for de som er interessert...

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil tro det lønner seg å hyre inn guide de første dagene i alle fall. Husk at vi har en del slanger og insekter som er litt vemmeligere enn det man finner i Skandinavia. Skal du fiske kan du treffe på uhumskheter som alligator, cottonmouth og korallslange. Da risikerer man å få mer enn ferien ødelagt.

 

Jeg regner med at det er Route 66 som er planen, det er en hyggelig kjøretur. Ta gjerne en stopp i Tulsa, det er en koselig småby med en del gode restauranter downtown.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hos Bay Flats Lodge skal vi ha en såkalt "Cast'N'Blast" I to dager. Det er opp om morgenen for andejakt, så er det å fiske I Mexico Gulfen og så jakt igjen mot kvelden, om man ikke har skutt bag-limiten.

 

Blitt en endring i opplegget. Blir telttur i Oklahoma noen dager i stedet for roadtrip med and/gåse jakt på egenhånd... frykter banjoene, jeg skriker IKKE som en gris...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...