Jump to content

Forsøksdyrutvalget sier nei til buejakt-testing på Svanøy


ejdanielsen

Recommended Posts

Noen må få vekk slike tullinger fra utvalg som FDU, vi må ha jordnære folk med sundt bondevett i slike utvalg. Er redd det er en gjeng med virkelighetsfjerne caffelattedrikkere som sitter der idag. Beslutningen deres tyder på det.

 

Det kan vel virke som om de er redd for at resultatet skal vise at buejakt på moderate hold er like humant som jakt med rifle.

Link to comment
Share on other sites

Nå har det seg slik at det er Miljøverndepartementet som har bestilt dokumentasjon på om hvorvidt buejakt påfører dyret større lidelse enn riflejakt. Eller kanskje det er motsatt? Per i dag vet vi faktisk ikke...

 

Så lenge dokumentasjonen ikke finnes, mangler grunnlaget for å fatte beslutning om buejakt i Norge. Dermed tror jeg at denne dokumentasjonen på en eller annen måte kommer til å bli skaffet til veie...

Link to comment
Share on other sites

Ser heller ingen grunn til et slikt forsøk. Dette er vel godt dokumenterer i flere land og resultatene er vel de samme. En jaktspiss funker som bare f... Riktig plassert pil på riktig avstand og viltet dauer like herlig som skutt med ei rifle.

 

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 4 Beta

Link to comment
Share on other sites

I utgangspunktet enig med siste innlegg. Dog hadde det vært nyttig med vitenskaplige bevis til oppbakking. Når man ser på sammensetningen i forsøksdyrutvalget, skjønner man at dette vedtaket er basert på frykt for et uønsket resultat heller enn omtanken for dyrene.

Konklusjonen i mitt hode er en ytterligere bekreftelse på at dette har blitt en prinsippsak i stedet for sunn fornuft.

Sitat nhd: " Ser ingen grunn til at vi skulle tillate buejakt.

Dermed trenger en heller ingen forsøk."

Du har rett til din mening, men kom med argumenter som ikke trenger vitenskaplige bevis, ettersom du mener slikt forsøk er unødig. Ikke kast ut meninger i hytt og vær. Ser du er medlem av både naturvernforbundet og DNT. La meg høre hva du mener om "organisert" fjellturisme kontra villrein f.eks. Og Norges internasjonale ansvar ovenfor villreinen og villreinens leveområder. OT, men et punkt du som medlem i begge disse org. virkelig kunne engasjert deg i, istedet for å bekymre deg over at norske jegere skulle få bedre vilkår... :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Ser ingen grunn til at vi skulle tillate buejakt. Dermed trenger en heller ingen forsøk

Nei, jeg skjønner ikke hvorfor vi skal tillate hverken DSSN, eller halvautmatiske våpen i det hele tatt? eller skytevåpen i det hele tatt. Jakte med bue alle mann...

 

K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...