Jump to content

.338 Lapua Magnum mangler i den siste utgaven av Ladeboken


babh

Recommended Posts

Hvor har det blitt av ladedataene for .338 Lapua Magnum i den siste utgaven av Ladeboken?

 

Sitter og blar i min nyeste ervervelse, utgave 7 av Ladeboken og ser til min forskrekkelse at alle spor av .338 LM er borte, det henvises så vidt til den på siden til .338 Norma Magnum, men den er helt borte fra innholdsfortegnelsen og ellers i boka...

 

Skal nevnes at den var med i utgave 6, på side 280! Så det kan jo virke som om det er en rein forglemmelse at det har forsvunnet.

 

Men spørsmålet da blir: finnes det fler kaliber som har blitt borte eller rett og slett glemt i den siste utgaven?

Link to comment
Share on other sites

Den finnes i begge mine Ladebøker, nr 3 (1995) og nr 6 (3006). Nesten identiske data og tekst. Sitat:

Sannsynligvis vil den aldri bli noen trussel mot .338 Win.Mag. og .340 Wby [...]
:lol: Kanskje var det for flaut å snu bunka nok en gang, så de måtte forfatte ny tekst denne gangen, og så spiste bikkja opp manuset. Sånn kan det gå. :lol:

 

Det er litt dårlig gjort å ikke gi gamle lesere grunn til å kjøpe siste utgave. Gode ladedata finnes lettere nå enn noen gang, da blir teksten viktigere. Men: Jeg kommer nok til å kjøpe nr 7 jeg også. Engang. Selv om hver trevl av fornuft i meg skriker nei! :P

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...