Jump to content

Ruger SRH 44.mag 7,5" eller9,5"?


JeGeir

Recommended Posts

Har lenge venta på en med 9,5"... 7 måneder. Nå har det dukka opp med 7,5" hos våpensøylen... Våpen tiltenkt... mest på gøy. Har Walter .22 .32 , lp 50 og pardini GT9 frå før, og bedriv mest med baneskyting. Men vil ha et våpen med lit meir "oomp" så funn faktor ligg nåk lit i korta her. Ser før meg at en med 9,5" løp gir mindre munningsvipp, lengre siktelinje... mindre følt rekyl... MEN kor stor forskjell er det på dei 2 tommane med løp? Verdt å vente minst 4 måneder til?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har SRH i 7,5" og synes denne er fremtung nok, så jeg vil da anta at den lengre varianten blir enda mer fremtung.

 

Jeg har byttet til Hougue grep (da det ikke kom med min), og det hjalp litt. Men jeg leker likevel med tanken på å legge vekter i grepet for å få litt bedre balanse.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har hatt et par tura på bana for å verte kjend med våpenet. Mykkje gøy ja!

Har skutt med Clarry Mimek 250Gr 0,431" og 9,7Gr N340... som gir faktor 286 i mitt våpen. Med denne ladninga vart den en del blying i løpet... første 1,5" ca, men ikkje lenger fram, har merka det av på bilde.

 

Har lest en del om blying... og om "constriksjons"... og at løpet er lit ihopklemt i området det er festa til ramma/resten-av-revolveren... og løysinga har då våre "fire-lapping". Nokon som har erfaring med det, og prøvd firelapping?

Med egenprodusert kule ( Lyman 429421 249Gr og siza til 0,430", 16brinell og rulla i lee liquid alox og med samme ladning) var blyinga mindre, derfor trur eg det kan være "constriction" i området. Har ikkje "slugga" løpet... banke ei rein blykule inn frammafrå??? Har sette ei kule i løpet og tenkte med meg sjølv at den var alt for stor for å banke galne vegen ned løpet... kva med kroninga??...

 

normal_RevolverMerka.jpg

 

Har skutt lite med grovt... tok et bilde av skiva mi i dag... Fornøgd eg... sjølv om ditte ikkje ligner på samlingane som blir beskrevet i denne tråden... Satsar på det er ved bruk av Ransom rest eller lignande... hehe

 

http://www.kammeret.no/forum/posting.php?mode=quote&f=16&p=135933

 

Da har jeg vært på banen og testa litt, og det gikk over all forventning. Med 310 grs kula og 17 grs N-110, kula satt i fremre krymperille, gav utrolig jevne hastigheter på rundt 1190 fps, (faktor ca 370) overraskende behagelig rekyl, og samlinger på +/- 30 mm....

 

med samme ladning, men med kula satt i bakre rille ble hastigheten mere ujevn rundt 1050 fps. Presisjonen var fortsatt bra, rundt 40-50 mm.

 

Testa også RCBS 240 grs silhuettkuler med 19 grs N-110, og det blir nok denne kula jeg kommer til å bruke til Mag 2. Faktoren lå på ca 300, og presisjonen var også på denne kula ca 30 mm samlinger.

 

Så her ser du "Triggerhappy" Spør de som har erfaring, og slipp masse ekstra arbeid :D:D

 

Skutt med dei egenstøpte kulene mine... skaut 3 skudd med Clarry sine GC lee 310Gr med 18Gr N110 og faktor 376... en del meir rekyl der ja! skudda merka med raud ring... avslutta med desse skudda og då et litt reinare løp! :)

 

normal_SkiveMed_treff.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...