rbuzd Posted July 19, 2013 Share Posted July 19, 2013 hei fant disse http://www.versandhaus-schneider.de/pro ... s_id/23597 lurer på om noen vet hva dette er? er det krutt våpen? ser di har sånne små primere og kuler til disse.er det noe reg pliktig i norge disse ? eller bare 18 år grense ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vargen Posted July 20, 2013 Share Posted July 20, 2013 Kopi av munnladnings salongpistol kaliber 4,5 mm. Bruker kun tennhetta som drivladning, ikke krutt, beregnet på innendørs blinkskyting på kort hold. Den er vel omtrent like kraftig som en gjennomsnittlig luftpistol, og er vel i nedre grense for hva en vil oppfatte som et skytevåpen, men slik norsk lov og forskrift er ordlagt antar jeg at den er registreringspliktig (desverre, kan en nok si- den er jo ikke farligere enn en luftpistol og er sikkert morsom i kjellerstua). Den er sikkert ikke registreringspliktig i Tyskland, der er enkeltskudds munnladere så vidt jeg vet i fritt salg (mulig 18 års grense). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbuzd Posted July 20, 2013 Author Share Posted July 20, 2013 ok takker for info tror du di bråker mye ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted July 20, 2013 Share Posted July 20, 2013 Ca. noe sånt.. Spol til 16:00 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbuzd Posted July 20, 2013 Author Share Posted July 20, 2013 oki får se om jeg gidder å kjøpe.så ikke så alfor gøy ut Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted July 20, 2013 Share Posted July 20, 2013 Så litt Slapt ut ja... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silverback Posted August 28, 2013 Share Posted August 28, 2013 Enig. Spis heller litt godt med fiber i blandt. Det smeller mer hvis du får litt dreisen på trykkpunktet..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts