Jump to content

Ny tradisjonell bue er bestilt - Toelke Whip 62" 45-50lb


Kiwi

Recommended Posts

Ny tradisjonell bue er bestilt - Toelke Whip Take-down 62" 45-50lb fra Montana bows - klar til levering i månedsskiftet.

 

http://montanabows.blogspot.no/p/one-and-two-piece-bow-designs.html

 

 

Tenkte å bruke Gold Tip Byron Ferguson Heavy Hunter Carbon piler med vekt ca 550-620grs et sted, med German Kinetics spisser. Får se hva som går best.

Den skulle holde kravet til buejakt i nabolandene, så får håpe vi får tilsvarende regelverk her etterhvert...

 

Gleder meg som en unge! :D

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Rapport kommer om 2-3 uker!

 

Ja, betennelser i må-ha-tarmen er stygge saker.... :roll:

 

Hender jeg er på sørlandet, så kan jo få til litt skyting en gang. De buene her får veldig skryt om at de er "lettskutte", så gjenstår å se hvordan det går for en nybegynner. Ser jeg at det ikke går, så får jeg få meg en litt lettere en å skyte noen måneder med.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg var å hentet buen på tollen på Alfaset i går. Sendt fra Montana Bows i Ronan Montana på torsdag!

 

Det var en forbasket stresset dag, og hadde egentlig ikke tid.

 

Så trekker man kølapp på vanlig måte, og venter, og venter, og venter. Så fant meg litt lesestoff i tollbrosjyrene der.

Nå viste det seg at jeg ikke fikk med meg at det plinget for min tur, så ei ung jente kom foran meg i luken. Jaja, jeg skjønner tollbetjenten godt jeg. Det fikk være helt greit - damene først! :)

 

Når jeg etterpå går frem til luken, og viser lappen, så får jeg beskjed om å trekke ny lapp! :wink:

 

Nå tuller du?! sa jeg

 

Nei, du må trekke ny lapp og vente i køen! var svaret jeg fikk..

 

Nå var det kommet stadig flere til, så det var blitt lang kø igjen, og jeg kjente at jeg virkelig kokte inni meg, og at jeg kunne tenkt meg å si både et og hitt om den gjøkungen staten er blitt i samfunnets stadig mer skitne reir..

Makan til verna bedrift enn enkelte av statens etater skal man jaggu lete lenge etter?? Nå har jeg hele tida vært i privat næringsliv, og der kan man nærmest sparkes for å være så lite kundevennlig. Man blir i alle fall ikke gammel i jobben før man blir gjemt bort et sted der man gjør minst skade... Fikk følelsen av at det var ren demonstrasjon... :roll:

 

Nuvel, det ble omsider min tur igjen, og jeg fikk fortollet og kunne gå videre til utleveringsskranken.

 

Hjertelig takk! sa jeg smørblidt da jeg gikk videre....

 

Humøret kom imidlertid raskt på topp igjen da jeg fikk pakket opp denne skjønnheten hjemme på leiligheten! :D

 

http://s1299.photobucket.com/user/fodnesdy/story/83829

 

Den ble strenget opp, og prøvespent. Tradbue blir tungt når det ikke er let-off, men man venner seg vel til det etterhvert. Det skal bli en sann glede å øve med denne buen det kommende året i påvente av jaktmuligheter!! :D

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Storvilt i en eller annen variant tenkte jeg.

 

Hjort er nok av det vanskeligste viltet å jakte med bue? Måtte bli brøljakt i så fall da.

 

Elgen er vel den som utmerker seg som den beste kandidaten, da kanskje når den står for løshund.

Link to comment
Share on other sites

Åja - da jeg så tilsvarende på hjemmesiden så var jeg solgt! :D

 

Når jeg først tenker å jakte med bue, så måtte det nesten gå slik...

Jeg liker ikke å gjøre noe halvveis :oops:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...