Jump to content

Tilbakekall av våpenkort ...en redegjørelse


Guest

Recommended Posts

Dette var en grundig gjennomgang av jussen og praksis på området "tilbakekalling av våpenkort".

Kapittel 12 med avsluttende kommentarer er litt svak i begrunnelsen for at politiet strengt skal følge opp våpeneierene:"en leser daglig om vold og trusler osv.."

Det er ikke kjent for meg i hvilken grad landets våpeneiere tar frem sine våpen og utøver vold og trusler, sammenlignet med "ikke-våpeneiere". Dette burde utredes nærmere av forfatteren før ytterligere forslag om tiltak kommer..

Link to comment
Share on other sites

Bare husk at dette på ingen måte er en fasit. Oppgaven har noen gode poenger, og det er interessant å se hva andre (som i ikke "oss" eller POD) kommer frem til av konklusjoner, men det er også flere svake punkter hvis man leser hele og ikke bare skummer over. Så ta det for det det er.

Link to comment
Share on other sites

Vet du hvilken karakter som ble gitt på denne oppgaven? For en ikke-jurist er det vanskelig å avgjøre hvorvidt det innholdsmessig er et godt stykke arbeid. Jeg legger likevel merke til at teksten ikke er helt på topp er temmelig svak språklig og jeg blir derfor litt skeptisk til det faglige.

Link to comment
Share on other sites

Vet du hvilken karakter som ble gitt på denne oppgaven?

 

Etter hva jeg husker jobber forfatteren nå i Troms Politidistrikt så hvis du lurer veldig kan du sikkert ringe ... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...