Jump to content

10mm Auto ammo/hylser?


Ulvster

Recommended Posts

Er det noen som vet om noen sjapper som har 10mm Auto ammo på lager? Evnt tomgods? En kamerat sitter med en flunkende ny Glock 20 fra Intersport Bogstadveien - som forsikret flere ganger om at de hadde nok ammo på lager, både før søknaden ble sendt og underveis.. men når pistolen ble hentet hadde de visst ikke det alikevel... I og med situasjonen i statene er som den er, var planen å kjøpe en del fabrikkammo og lade opp igjen tomgodset til amerikanerene/Starline får ut fingrene, men neida... :-(

Link to comment
Share on other sites

Jeg bestilte Starline fra Midway, men dette er jo 2år siden. Ferdigrulla 10auto er nok fra vansklig til umulig å få tak i her på berget.

Så eneste mulighet er nok å få tak messing å lage selv, hørt med Trond om han har, kan skaffe hylser?

Link to comment
Share on other sites

Eneste fabrikk jeg har sett i Norge er Rem UMC til blodpris (nesten 10kr stk) hos jakt og friluft. Men de er også tomme.

Jeg fikk også nylig en G20 men jeg importerte starline hylser fra Tyskland (faktisk før jeg fikk pistolen), men da mener jeg at jeg tok det han hadde igjen.

Link to comment
Share on other sites

Safety & Security service skal ha 10mm auto liggende, men til en jævlig pris (De sa i hvert fall så for ca 3-4 uker siden), Ring dit og snakk med en som heter Anders (mener det var det han het)

Kjøpte 200skudd hos Jaktdepotet en gang (Partizan) det var de siste 200, de hadde ikke planer om å ta inn mer.

Jakt og friluft har Remingtonpå sida si, kjip pris, vel det er ikke så mye å velge å vrake i.

Sist jeg handla hylser kjøpte jeg 500 starline hos Vapex, men de er også tomme.

Kjøper du et par hundre skudd nå og lader selv så har du jo litt ammo, testa 5 hylser 11ganger, disse ble ladet til godt over maks på tabellen de 5 første gangene og deretter med en lettere treningsladning, så hylsene holder en stund (DETTE ER IKKE EN OPPFRORDRING TIL Å LADE OVER TABELLEN).

10mm Auto er gøy, men ikke det mest kurante ift ammunisjon slik som situasjonen er nå.

Link to comment
Share on other sites

Takk for tips, men ser ut som vi har fått los på noe tomgods - planen er å lade selv i stedet for å kjøpe underladd og ræva fabrikkammo (kan ikke tenke meg noe verre enn Remington UMC) til blodpris, så det er perfekt, men skulle hatt flere hylser - så om noen har liggende er det bare å sende en PM ;-)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Bruker vv n105 til 10mm, ligger konsekvent ett grain over tabell når jeg lader til Magnum1, ingen problemer i min g20, men jeg lader alltid magnum1 patronene på nye eller engangsskutte hylser. Etter dette blir hylsene brukt til mengdeskyting/treningsammo , jeg lader da maksladning iht vv sin tabell. Hylsene holder ihvertfall ti omladninger ved denne bruken.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...