Jump to content

Justerbar kikkertbase??


Draageel

Recommended Posts

Jeg har en eldre zeiss som kun har høydejustering, så det hadde vært greit å kunne juster i side. Jeg er derfor på utkikk etter kikkertbase/ringer som er justerbare i siden. Har sett dette før, men husker ikke hvor eller navnet.

Noen som kan peke meg i riktig retning?

Link to comment
Share on other sites

Amatør: takk!

 

HigPower: ja så klart. At jeg ikke tenkte på den :oops: men så var det det med dim da.....

 

Kikkerten er en sån sær gammel sak med 26,5 mm rør (tror det var det det var)

Vil det være mulig å pusse til noen leupold ringer, eller blir det for lite gods i ringene da?

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil tro siktet er 26mm - 26,5mm har jeg kun sett på sovjetiske skarpskytterkikkerter for Mosin-Nagant... Men mål den for sikkerhets skyld.

Leupold STD leveres i 1" og 30mm. Tror ikke det skal være noe problem å slipe ut et sett 1" ringer til 26mm, men prøv gjerne å få en second opinion her. Amatør eller Per-S er vel de jeg ville spurt til råds her.

Link to comment
Share on other sites

Tusen takk for alle tips så langt.

Utfordringen videre er at dette skal sitte på en TC Encore, mao på løpet. Jeg finner ingen (merkelig nok :lol: ) som har montasje til dette. Leupold har, men det er ikke standard typen der man kan justere. Kanskje kjøpe ett sett to delt leupold std base beregnet for remington og prøve?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...