Draageel Posted July 2, 2013 Share Posted July 2, 2013 Jeg har en eldre zeiss som kun har høydejustering, så det hadde vært greit å kunne juster i side. Jeg er derfor på utkikk etter kikkertbase/ringer som er justerbare i siden. Har sett dette før, men husker ikke hvor eller navnet. Noen som kan peke meg i riktig retning? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
amatør Posted July 2, 2013 Share Posted July 2, 2013 Justeringen er ikke i basen, men i "ringen" Tyskerene har fortsatt slike www.eaw.de www.recknagel.de Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HighPower Posted July 2, 2013 Share Posted July 2, 2013 Leupold STD serien har sidejustering, men det spørs om den leveres i riktig ringdimensjon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Draageel Posted July 2, 2013 Author Share Posted July 2, 2013 Amatør: takk! HigPower: ja så klart. At jeg ikke tenkte på den men så var det det med dim da..... Kikkerten er en sån sær gammel sak med 26,5 mm rør (tror det var det det var) Vil det være mulig å pusse til noen leupold ringer, eller blir det for lite gods i ringene da? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HighPower Posted July 2, 2013 Share Posted July 2, 2013 Jeg vil tro siktet er 26mm - 26,5mm har jeg kun sett på sovjetiske skarpskytterkikkerter for Mosin-Nagant... Men mål den for sikkerhets skyld. Leupold STD leveres i 1" og 30mm. Tror ikke det skal være noe problem å slipe ut et sett 1" ringer til 26mm, men prøv gjerne å få en second opinion her. Amatør eller Per-S er vel de jeg ville spurt til råds her. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowmaker Posted July 2, 2013 Share Posted July 2, 2013 Å åpne 1" ringer til 26mm er ikke noe problem hvis du har riktig maskinist. Jeg har både Buehler og Redfield ringer som er åpnet til 26mm. Har også S&K 26mm ringer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stig444 Posted July 2, 2013 Share Posted July 2, 2013 Millet har vel også ringer du kan justere sideveis. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
amatør Posted July 2, 2013 Share Posted July 2, 2013 De tyske montasjene er beregnet på 26mm, det var det som var standard i europa. http://www.eaw.de/assets/files/5jgC_08_SM_Ring26.pdf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Draageel Posted July 2, 2013 Author Share Posted July 2, 2013 Tusen takk for alle tips så langt. Utfordringen videre er at dette skal sitte på en TC Encore, mao på løpet. Jeg finner ingen (merkelig nok ) som har montasje til dette. Leupold har, men det er ikke standard typen der man kan justere. Kanskje kjøpe ett sett to delt leupold std base beregnet for remington og prøve? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowmaker Posted July 3, 2013 Share Posted July 3, 2013 S&K har baser. Jeg har 26mm ringer. Avhengig av lengde på mellomrør og objektivstørrelse kan det være et alternativ. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
amatør Posted July 3, 2013 Share Posted July 3, 2013 Nederst på siden merket ned 117 i EAW-katalogen finner du et par skinner til Tompson: http://www.eaw.de/assets/files/5ctX_25_AM_Sch-UT-Ri.pdf Kanskje en av de passer. Litt lengre ned i fila finner du underdeler til ringer som har sideveis justering. 134/02000 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts