Jump to content

Dillon eller Hornady ?


kimbo

Recommended Posts

Skal lades kun rifle skudd. I hovedsak er det 6,5x55 det blir mengder av. Magnum skudd blir vel i en enkelstasjon. Har litt erfaring med 550 som vi har hatt på deling og hadde lyst på 650 selv. Helt til jeg tok en titt på hornady i går. Virket bra det og.

Skjønner at jeg må titte på de forskjellige.Men ønsker jeg tips fra andre som har ladet en del mer en meg selv og kanskje dratt litt i spakene på begge,må vel dette være stedet ???

 

Internettladere som ikke har dratt i spakene selv,trenger jeg ikke tips fra. Det kan jeg lese meg fram til selv.

Link to comment
Share on other sites

Hva skal du lade. Dillon 650 og 9 mm kan føre til kruttsøl, noen er fornøyd andre søler. Hornady går i halvsteg rundt, Hornady har egen kulemater. Dillon leverer ikke egen kulemater = du må kjøpe ettermarkeds del.

 

Har ladet gudsjammerlig mye 9 mm på dillon 650 og aldri hatt noe problem med kruttsøl. Har brukt 340, 320 og 310 krutt og dette er et helt ukjent problem.

Har også ladet nokke så inn i hampen med .40 s&w på samme pressen og har ingenting å utsette på det. Eneste negative er at man går fort tom for hylser og kuler. Løsningen på det problemet er å kjøpe en drittpresse ;)

 

Kulemater trenger du ikke, jeg lader fint 700 pistolskudd på dillon 650 uten at tempoet kommer opp mot "sette ny rekord" standard.

 

Har ladet en del .223 på samme presse og man klarer ikke slike mengder der. Saken er den at man må vente på at alt kruttet har rent ned gjennom den trange hylsehalsen, ellers blir det søl. Dette problemet må man tilskrive tyngdeloven og ikke pressen.

 

Kort og greit, anbefales for mengdelading.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en XL650, og to 550B.

 

Er meget fornøyd med alle mine Dillon presser, og liker spesielt denne no Bullshit guarantee.

 

Dette inne bærer at du har livstids garanti på pressa. Vell og merke ikke på normale slite deler. Jeg har till og med fått nye tupper til tennhette rørene, etter at jeg bare sendte den en mail om artikkel nummer på dem;-)

 

Det jeg ikke "liker" med XL650 er beholderen for brukte tennhetter, hvis man ikke kjøper en modifisering på ebay til usd 18 så dette en og annen utenfor beholderen.

 

Begge pressene er kvalitets presser, og skal ikke sammenlignes med visse andre dritt presser som finnes at få kjøpt for en billig penge.

 

Hvis du kommer til et punkt der du vill selge din presse så vil jeg si at Dillon går på dagen forutsatt att du ikke setter fantasi priser.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...