Jump to content

GSP.22 problemer ladegrephendel.


Barbaren

Recommended Posts

Nope! Regner med at når du skriver at våpenet skal peke fra, så er det også siktene opp. Jeg har gjort dette en gang før og da fikk jeg den løs, uten at jeg skjønte hvorfor. Men når jeg vet løsningen så går det ikke. Mulig tappen har kilt seg? Jeg får vel prøve å smøre tykkt og banke lett, mot høyre å se..... Det neste må være å gå på med minste bor å se om den rikker seg. Neste blir bor av samme diameter og kjøpe ny.

Link to comment
Share on other sites

Det endte med at jeg måtte banke ut skiten. Og det ble nokså stygt merke på innsiden av sluttstykke, men noe skråskjæring var ikke å se. Nå viser det seg at tappen har blitt for kort? Ihvertfall fungerer den ikke etter hensikten. Jeg må ta meg en tur på klubben å se hvordan det ser ut på de GSP'ene vi har der. Min er i stål. Kommer tilbake senere.

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg sjekket ut 2 gsp i klubben. En av dem hadde skråskjæring til den ene siden, slik at det gjør det mulig å få ut skiten hvis man er så flink at man setter hendelsen opp ned. På den ene så det ut som om pinnen rett og slett var klinket på toppen, så det er jo bare å lage en ny pinne som passer igjennom hullet i den ene enden, og som er for tykk i den andre så er det bare klinke den tynne enden når fjær og pinne er på plass.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da var det i orden. Jeg kappet av en umbrakonøkkel som var for tykk for fjæra. Satte den i drillen, drillen i skrustikke og filte ned diameteren til den passet gjennom hullet. Den enden som sto i choksen på drillen ble ikke filt da den allerede var for tykk for fjæra men passet i hullet. Måtte bare tilpasse lengden i begge ender slik at tappen ble jevn med sluttstykkehendelen når tappen ble presset inn. Så var det bare å legge hendelen ned på skrustikka med den tynne enden av tappen opp, og klinke til 3 ganger med dor. For ordens skyld så er hendelen min av metall, så den tåler behandling av en som gikk "mekken" for over 20 år siden. Skulle vært børsemaker jeg :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...