Jump to content

Justerbart baksikte Ruger SR1911


reloader

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg har nettopp gått til anskaffelse av ovennevnte.

 

Meget fornøyd med finishen på våpenet, og så er det herlig å skyte med.

 

Det eneste jeg sliter med er at samlingene setter seg 20cm under siktepunkt på 25m hold.

Dette ble verifisert med bruk av støtte under skyting.

 

Våpenet er levert med Novaks faste sikter. (Har ikke klart å lese meg frem til hva slags mål/standard det utfreste sporet til disse siktene har).

 

Har lest at Bomar sine sikter som er populære, men disse er nå gått ut av produksjon. Eller?

 

Hvis noen har tips til hvilke som passer, og vedkommende kanskje har prøvd og har erfaring med, setter jeg stor pris på det. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ok, takk! Da er jeg jeg litt sikrere der.

 

Men har noen ett tips til nøyaktig hvilket sikte som er brukbrat, men samtidig ikke for dyrt?

Siktet som står på skal visst være et "lavtbyggende sikte", hvis det har noen betydning.

 

Har prøvd å se på en del sikter, men føler at noen med litt mer erfaring kanskje vet hvilket et som

er dugende?

 

Edit: Du fikk lagt ut linken mens jeg skrev svar :wink: Men, takk! Akkurat hva jeg siktet til!

Link to comment
Share on other sites

Med 230grains Sellier&Bellot fabrikkammo har jeg klart samlinger på ca 12-15cm, på 25m hold.

 

Dette er skutt med en pølle som underlag, så bedre enn det får nok ikke jeg det.

 

Har ikke prøvd annen ammo, da denne fyller mine krav til presisjon.

Jeg er helt sikker på at andre kuletyper vil snevre inn samlingene.

 

Forøvrig er jeg meget fornøyd med våpenet, bra finish, og det gir en god følelse å skyte med.

Det nye justerbare siktet er nå montert, blir testet i helgen. Åpningen bak er litt smalere (3,0mm) i forhold til det originale (3,6mm).

Men dette må jeg skyte med for å kunne si om det blir utslagsgivende.

 

Jeg monterte siktet som er nevnt lenger opp i tråden, og dette måtte files en del (slipet av ca. 0,5mm)

slik at det gikk inn med lett tapping med hammer og dor.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
Fin 1911 til en vettug penge etter min mening.

 

Kunne ikke vært mer enig! Hadde mange alternativ på blokken før innkjøpet ble gjort, både STI og andre toppmerker. Men etter litt overveiing kom jeg til at jeg skulle prøve "billigutgaven" til å begynne med, og heller bytte hvis jeg ble misfornøyd. Men slik har det altså ikke gått. Meget fornøyd, og nå blir dieset anskaffet og 200gr SWC fra klette anskaffet for å senke rekylen og heve presisjonen for bruk i militærfelt. Til rekreasjonsskyting er rekylen og presisjonen det den skal være med fabrikkammo :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...