Jump to content

Nyinnkjøpt merkel k96 jagd, åpne sikter hjelp?


Megleren

Recommended Posts

Nylig fått min Drilling men den går høyt på 100 meter med åpne sikte(norma jaktmatch 308w), noen som vet hva de er skutt inn på av avstand, er det evt en enkel sak å bytte fremre korn? Praktisk med 100 meter på banen. Lei av og holde så langt under.

 

Setter pris på svar om noen vet noe ang dette?

Link to comment
Share on other sites

Hei,

 

Gratulerer med drilling. K96 Jagd er et flott våpen. Tipper at den er regulert med RWS TMR 180 grains kule e.l. Norma Jaktmatch i 308 er 150 grain, etter hukommelsen. Derfor høydeforskjellen. Tror forige taler mente rillepatron, men det er vel ingen forbannelse.

 

Kornet er av std. str. og utførelse, igjen tipper jeg. Det kan bankes ut av sporet i retning munning. Recknagel lager slike korn eller du kan høre med Schou Våpen som importerer Merkel. Kanskje de har på lager. Et nytt korn koster ca. 290,- kr. Skal du betale børsemaker for jobben tar de sikkert en times arbeid i betaling.

 

Se tråden "Filing av åpne sikter til drilling" i rommet "Kombinasjonsvåpen" for flere tips.

 

slb

Link to comment
Share on other sites

Takker for fine svar. Ja er veldig fornøyd med våpenet ellers. Gode avtrekk, lydløse sikringer og ellers god balanse. Merkel har en genial utradger slik at behovet for kravepraton ikke er der. Bestilles nesten bare uten nedover i Europa i disse tider. Uansett kan prøve en tyngre kule og se. Får bytte kornet evt file ned om ikke det hjelper. Hadde håpet å slippe rødpunkt om jeg ikke må:)

 

I praktisk jakt gjør det ikke noe da holdet sjelden er så langt men praktisk på skøytebanen og skyte i midten!

Link to comment
Share on other sites

Var vel klønete formulert og skrive at behovet på generelt grunnlag ikke er der for kravepraton. Det er vel smak og behag. For mitt vedkommende var det ikke det da jeg prøvde begge deler. hylsen stikker greit ut og er lett og ta ut. Skal se om jeg ikke får tatt et bilde nestegang jeg tar den ut av skapet!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...