Jump to content

Rovdyrjakt, hva å gjøre med dyret etter det er skutt?


prebs

Recommended Posts

Tja, etisk sett er det vel begrunnet med hensyn til andre viltarter. Selvsagt ingen ting i veien med å spise ung kråke, men ikke noe som frister meg. Ideelt sett bør vel man utnytte dyra/fuglene man skyter, men når pels ikke er verdt noe står man igjen med ren rovdyrbekjempelse grunnet forvaltning og det er vel grunn god nok. Jeg vil ikke kalle det ufint i hvert fall. :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Hehe, nei ingen av de overnevnte artene er vel heller appetittelige på middagsbordet! :lol:

 

Noen som vet hvor jeg finner ut om det er skuddpremie i Rogaland?

 

Edit: Men vi er iaf. enige om at det ikke er stygt så lenge det er ment som viltstell :)

 

 

Prebs

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Tja, etisk sett er det vel begrunnet med hensyn til andre viltarter. Selvsagt ingen ting i veien med å spise ung kråke, men ikke noe som frister meg. Ideelt sett bør vel man utnytte dyra/fuglene man skyter, men når pels ikke er verdt noe står man igjen med ren rovdyrbekjempelse grunnet forvaltning og det er vel grunn god nok. Jeg vil ikke kalle det ufint i hvert fall. :winke1:

 

Drev for mange år siden med utstopping av dyr, og fant en flott levende bendelorm i en trost, regner med at kråke kan han det samme. Så slikt bør kanskje sjekkes før den spises, skjønt disse går vel bare i innvoller, eller? Kjenner ikke biologien til disse dyra veldig inngående.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...