Jump to content

Gave (litt off topic)


trollbukk

Recommended Posts

Litt til siden for temaet i dette forumet, men jeg legger det ut allikevel.

 

IMAG0459-1.jpg

 

Dette er årets bursdags gave til fruen. Hjertet er hvaltann, Fikk en gullsmed til å lage anheng med gullkjede.

Det er ca 15 mm bredt og høyt, og ca 5 mm. tykt, ett skikkelig hazzle å slipe og pusse, litt mindre og jeg hadde måtte dra frem fluestikka for å polere.

Link to comment
Share on other sites

Hei ,

 

Flott smykke du har laget, skulle slippe oppvasken en stund nå!!!

 

Her er noe jeg lagde i dåpsgave til datteren min, er et hjerte skåret ut av materialet til et " beslag" som har stått i hoften til broren.

Skrinet er en 40mm alu bolt, slått ned messing knapper i hjerte form og høyglanspolert. får det ikke skikkelig frem på bilde.

 

Lagde øredobber av skruene for "beslaget", til moren for en stund siden

Er ålreit å gjøre litt slik innimellom..

 

1630905.jpeg

1630907.jpeg

1630911.jpeg

1630912.jpeg

1630914.jpeg

1630915.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Med så mange flinke håndverkere som det er her, så er det sikkert mye artig som blir laget utenom våpen og kniver ja.

 

Selv så liker jeg å koble av med slikt arbeid, selv om det var et lite h..... å få formet det lille hjertet og glanspolert det... Aner ikke hva det er i slike kirurgiske stål heller.

Eneste at jeg regner med det er helt fritt for nikkel lekkasje. første øredobbene fruen har hatt som hun ikke har reagert på.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...