Jump to content

Ekstremt langt hold


Guest

Recommended Posts

Endel av dere er sinnsykt flinke til å skyte langt og lenger enn langt, men hvor langt er det interessant for dere å skyte gitt at dere har terreng? Om dere så må reise litt innenlands for å få det til?

 

Grunnen til at jeg spør er at jeg uansett må ha en ny befaringsrunde i løpet av sommeren, og da er det greit å ha deres synspunkt på saken siden jeg selv ikke er i nærheten av deres liga (ennå, forhåpentligvis...). Terrenget her er godt egnet med noen drøye hold, og grunneierne er positive, men det må som nevnt befares så det blir formelt riktig.

 

Kom gjerne med innspill, evt på PM hvis dere ønsker det, så jeg vet best mulig hva jeg skal be om.

Link to comment
Share on other sites

At du klarte å treffe med det utstyret du brukte innimellom er jo bare å bøye seg i støvet, det kaller jeg ekstrem langhold :wink:

 

Jeg er langt i fra noen av de bedre skytterne men synes det er veldig gøy og kunne strekke holdene litt ekstra, det lengste jeg har skutt er da vi var i Kongsberg å fikk strekt det på det lengste.

Så at så lenge vinden var grei med meg klarte jeg noen samlinger som var greie men slet veldig når vinden hærjet.

Jeg trenger helt klart mer trening i å lese vind på disse holdene men dette ga meg trua på at det er mulig å skyte repeterbart ganske langt utover så lenge moder jord er enig.

Håper på å kunne prøve meg på rundt 2000 m i sommer å se hvordan det tar i vei.

Hadde du fått til en mulighet rundt dette hadde det vært knall morro ,trur også at det kunne vært noe som kunne trekt mange av de mer drevene .

Link to comment
Share on other sites

Blev den här tråden rensad igår kväll eller inatt? Känns ju helt vansinnigt att ens inlägg bara tas bort hipp som happ :roll: Mitt gällde dessutom inte något känsligt ämne utan civilt skytte mot plåtmål på 3000 yards.

Link to comment
Share on other sites

Tråder som lukes ut slettes ikke permanent, men blir lagt til et område med begrenset tilgang. Denne aktuelle tråden handlet stort sett om militær skyting mot menneskemål, med et par hederlige unntak. FN G1 sitter i styret i NOJS og har av den grunn tilgang

Link to comment
Share on other sites

Niclas:

Takk for innspill. 2000m bør ikke være noe problem banemessig, det er mulig å skyte endel lenger også, hvis politiet er positive. :)

Link to comment
Share on other sites

Ikke for å ta piffen helt i fra dere, men med mindre du kan ha målet stående ved et vann, eller en stor sand haug, så blir det meget vanskelig å spotte seg inn. Jeg vet at ballistikk programmene er noget feil på så lange avstander, så det hjelper ikke å bare kneppe til 2 km og tro at man er der ;)

 

Gongen bør være 1.5-2 meter bred/høy. Men uten sand eller vann å spotte nedslag i, tror jeg det kommer til å bli mye frustrasjon.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har piff i massevis, så det er ikke noe problem :)

Takk for innspillet, dette har jeg ingen erfaring med selv. Tenkt bakgrunn er hogstflater i sterkt skrånende terreng, tror det er mye sand i grunnen, men skal se nærmere på det. Det blir uansett spennende å se hva resultatet av befaringen blir, når den tid kommer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...