steffenA Posted May 15, 2013 Share Posted May 15, 2013 Hei! Svigerfaren min har ei hagle fra bestefaren sin som eide en våpenbutikk for mange år siden. Hagla har ikke blitt skutt med mer enn 10 skudd maks og fremstår som ny! Bestefaren døde rett etter han kjøpte den, så faren til svigerfaren min tok da hagla. Den blei da skutt med ytterst få ganger. Han var ikke jeger så derfor blei den ikke brukt. Svigerfaren min er heller ikke jeger, men da jeg snakket om å ta jegerkurset nevnte han denne hagla. Den er oljet inn med jevne mellomrom og har stått i våpenskap siden den var ny. Spørsmålet er hva er den verdt? Han skal selge den. Eneste jeg har av info er følgende: Navn: Winchester Mod: 101. Fra: ca 1974-76. o/u med enkelt avtrekk og løpsvelger. Manuell sikring. På forhånd takk, Mvh Steffen Andersen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buhund Posted May 15, 2013 Share Posted May 15, 2013 Det finnes mange forskjellige modelvarianter av Winchester 101. Alt fra de helt enkle til mer påkostede utgaver. Du må legge ut noen gode bilder! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
urogallus Posted May 16, 2013 Share Posted May 16, 2013 Uansett ei virkelig kvalitetshagle! Har ei enklere utgave sjøl, mod 400. Utrolig god mekanisk kvalitet, og hovedgrunnen til at jeg er positiv til alt som er produsert i Japan i nyere tid. (Fra -70 og framover). Brukte denne hagla på lerduer og jakt på -80 tallet. Fremdeles like god i dag, uten antydning til slark! I tillegg motstandsdyktig mot rust i forhold til mange konkurrenter på den tida. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buhund Posted May 16, 2013 Share Posted May 16, 2013 Steffen du har PM. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shadob Posted May 16, 2013 Share Posted May 16, 2013 Boring? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLESER Posted May 16, 2013 Share Posted May 16, 2013 God som gull den! Har selv en 101 XTR Lightwight, som aldri har sviktet. Den kjøpte jeg som mitt første våpen for 18år siden og har utallige timer i skogen. Sjekk prisene i USA, da skjønner du at det er ettertraktede våpen der. Men vurderer nå å legge ut min for salg, siden den står mest i skapet etter drillingen kom i hus. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
steffenA Posted May 16, 2013 Author Share Posted May 16, 2013 Steffen du har PM. Har du fått pm tilbake? Virker som det er noe galt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
steffenA Posted May 16, 2013 Author Share Posted May 16, 2013 Boring? Jeg husker ikke, skal levere den til en børsemaker for å få litt mer info. Men mener å huske det stod full og mod på løpa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
steffenA Posted May 16, 2013 Author Share Posted May 16, 2013 Takk for tilbakemeldinger. I og med hagla har gått 10 skudd(da mener jeg ca 10 skudd, ikke 5-600++) og er dønn strøken. Går den nok fort Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buhund Posted May 16, 2013 Share Posted May 16, 2013 PM'n er ok Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
steffenA Posted May 20, 2013 Author Share Posted May 20, 2013 Det finnes mange forskjellige modelvarianter av Winchester 101. Alt fra de helt enkle til mer påkostede utgaver. Du må legge ut noen gode bilder! Hagla kostet ca 5000 i 1976-77. Den bruker 12/70 ammo, (eller 12 gauge 2 2/3" som det står på løpet.) Og løpet er 71cm. Håper dette fungerer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buhund Posted May 20, 2013 Share Posted May 20, 2013 Ny PM til deg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts