Jump to content

Winchester 101 o/u (ca 1974)


steffenA

Recommended Posts

Hei!

 

Svigerfaren min har ei hagle fra bestefaren sin som eide en våpenbutikk for mange år siden.

Hagla har ikke blitt skutt med mer enn 10 skudd maks og fremstår som ny! Bestefaren døde rett etter han kjøpte den, så faren til svigerfaren min tok da hagla.

Den blei da skutt med ytterst få ganger. Han var ikke jeger så derfor blei den ikke brukt. Svigerfaren min er heller ikke jeger, men da jeg snakket om å ta jegerkurset

nevnte han denne hagla.

Den er oljet inn med jevne mellomrom og har stått i våpenskap siden den var ny.

 

Spørsmålet er hva er den verdt? Han skal selge den.

Eneste jeg har av info er følgende: Navn: Winchester Mod: 101. Fra: ca 1974-76. o/u med enkelt avtrekk og løpsvelger.

Manuell sikring.

 

På forhånd takk,

 

Mvh

 

Steffen Andersen

Link to comment
Share on other sites

Uansett ei virkelig kvalitetshagle! Har ei enklere utgave sjøl, mod 400. Utrolig god mekanisk kvalitet, og hovedgrunnen til at jeg er positiv til alt som er produsert i Japan i nyere tid. (Fra -70 og framover). Brukte denne hagla på lerduer og jakt på -80 tallet. Fremdeles like god i dag, uten antydning til slark! I tillegg motstandsdyktig mot rust i forhold til mange konkurrenter på den tida.

Link to comment
Share on other sites

God som gull den!

Har selv en 101 XTR Lightwight, som aldri har sviktet.

Den kjøpte jeg som mitt første våpen for 18år siden og har utallige timer i skogen.

Sjekk prisene i USA, da skjønner du at det er ettertraktede våpen der.

 

Men vurderer nå å legge ut min for salg, siden den står mest i skapet etter drillingen kom i hus.

Link to comment
Share on other sites

Det finnes mange forskjellige modelvarianter av Winchester 101. Alt fra de helt enkle til mer påkostede utgaver.

Du må legge ut noen gode bilder!

 

Hagla kostet ca 5000 i 1976-77. Den bruker 12/70 ammo, (eller 12 gauge 2 2/3" som det står på løpet.)

Og løpet er 71cm.

 

1620744.jpeg

 

1620734.jpeg

 

1620736.jpeg

 

1620739.jpeg

 

1620742.jpeg

 

1620743.jpeg

 

 

Håper dette fungerer :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...