Jump to content

A-Tec Maxim vs Munningflamme?


Baskoh1991

Recommended Posts

Hei

Har akkurat anskaffet meg en A-Tec Maxim til min Remington 700, cal 308w.

Jeg lader egne skudd - Lapua hylser, 168 grain Sierra Matchking kuler, hollowpoint. Med skytterlagskrutt fra Norma.

Her bruker jeg 45 grain krutt. Jeg testa ett skudd uten demperen på, og det er relativ kraftig munningsflamme med denne ammunisjonen. Vil dette påvirke demperen på en ødeleggende måte? Erfaringer?

Mvh Baskoh

Link to comment
Share on other sites

er vel først og fremst magnum kaliber som brenner mye tregt krutt som sliter mest på dempere.

 

du bør demontere demperen og vaske den av og til men du kan skyte en del før du trenger det.noen produsenter sier 1 gang i året ser jeg men det kommmer jo ann på hvor mye man skytter med demperen også da

Link to comment
Share on other sites

Forsto det slik at det var mye munningsflamme uten demper.

Jo mere krutt for forbrenner utenfor løpet jo mere vil det jo tære på demperen.

Korte løp med mye munningsflamme sliter selvsakt mere på demperen enn et lengre løp "uten" munningsflamme.

Link to comment
Share on other sites

Forsto det slik at det var mye munningsflamme uten demper.

Jo mere krutt for forbrenner utenfor løpet jo mere vil det jo tære på demperen.

Korte løp med mye munningsflamme sliter selvsakt mere på demperen enn et lengre løp "uten" munningsflamme.

Sorry.. Brainfart.. Les først, så les en gang til før man gjør noe..

 

Ja, demperen blir nok slitt ut etterhvert, men der gjør alle. Som Vet|Us sa, forbruksvare. Noen fortere forbrukt enn andre. Jeg har endelig funnet min demper til småting. Ase Utra SL5.. Rustfritt stål, ferdig ordnet..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...