Jump to content

Skal ha meg timer til trening, trenger tips.


Lindskog

Recommended Posts

Hei.

 

Jeg skulle hatt meg en timer til å trene hurtigskyting, duell, felt osv. Har sett de fancy timerene de bruker i praktisk som teller skudd og greier, men det behøver jeg ikke. Trenger bare en programmerbar timer som jeg kan stille inn en 3-4 pip til forskjellige tider på, slik at den kan simulere lading - klar - ild - stopp, ev. bare klar - ild - stopp. 3 programmerbare pip er altså minimum.

 

Noen som har noen tips til hvor jeg kan finne noe slikt?

Link to comment
Share on other sites

Anbefaler CED7000 som brukes i Dynamisk Sportsskyting (DSS). Jeg bruker den som RO og til trening DSS, PPC og felttrening. Den har en hendig størrelse og har ekstrautsyr for å henge på belte eller rundt halsen. Som PPC timer kan den brukes hvis du slår av lyden men der har jeg laget meg en sak med en billig timer fra Biltema hvor jeg har klippet av ledningen til høytaler, i en enda bililgere armholder fra samme sted. CED7000 kan kjøpes fra Pedersens Vaapenlager eller Winge (jeg tror de har noen igjen). CED7000 leveres fra DAA og kan også skaffes direkte derfra, men blir faktisk billigere fra PV. Prisen hos PV er rundt 1200,- (http://www.pvas.no/?PageID=3159)

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

Ja, kanskje jeg bare får bite i gresset og kjøpe en slik en. Er jo fortsatt en del billigere enn en ny iPhone e.l.

 

Jeg ved jo at CED timeren teller skudd og slikt, men kan den også stilles inn slik jeg beskriver i første innlegget? Altså som en timer for å trene på tidsbegrenset skyting alene?

Link to comment
Share on other sites

Ja du kan stille den inn til på et signal etter fast (feks 5 sek ) eller random tid (1 -5 sek) og et nytt sigal etter en gitt tid, feks 12 sekunder etter startsignal hvis du ønsker å trene "feltmessig" eventuelt for andre skyteformer med begrenset tid (PPC, Bane ...) eller bare se hvor fort du klarer å sette 6 seks skudd i innersonen... gir helt klart en fin målbar dimensjon på treningsøktene dine. Ulempen er at den også får med seg naboskytterens skudd og kan virke forstyrrende for andre skyttere (den kan settes i stillefunksjon og bare registrere skudd).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...