Jump to content

Hvilken rase er best?


JaktogHund

Recommended Posts

http://m.klikk.no/produkthjemmesider/vi ... 291237.ece

 

Korthåret Dachs.

+

Frisk og rask vist den bare får mosjonen den trenger.

Lett stelt, klippe negler og en vask i blant.

Liten og godt lynne (de fleste). Blir ikke for stor å ha i hus og går bra med folk vist den blir sosialisert.

Jager/sporer det meste den blir preget på.

Familie-hund utenfor og mellom jakta.

Billig i drift

-

Blir nokk ikke sirkus hund med det første (sta som :twisted: ) kan triksene men bare når den føler for å holde sirkus.

Har ikke mage-mål eller metthets følese eller hva som er galt med rasen :mrgreen: men den rekker ikke opp til matskapet så det er du som må styre mengden mat.

Link to comment
Share on other sites

http://no.wikipedia.org/wiki/Breton" target="_blank

 

Synes Breton er den beste rasen fordi at det er den eneste hunderasen jeg har hatt, Jakter skogsfugl å har vært med på jakt der folk har hatt div settere men synes Breton er best til å holde kontakt noe jeg verdsetter høyt :D De er noe av de minste fuglehundene i norge å er dermed lettere å ha i hus, de har finere pels en feks Setterne :mrgreen: De er veldig trivelige og fine å ha i hus :wink:

Link to comment
Share on other sites

Norsk elghund svart - intelligente og rolige hunder.

 

Labrador - vanligvis apporterende hund, men brukes bl.a. i New Zealand som "pointing dog" på smygjakt etter hjort. Flere buejegere bruker disse. Brukes visst til å finne igjen hjorten også om den skulle løpe langt (løper vanligvis kortere enn kuleskutt)

 

Begge har fint lynne og er egnede familiehunder.

 

Både Vorsteh og Tysk Jaktterrier har vært i tankene fra tid til annen, men nei... :wink:

Link to comment
Share on other sites

http://no.wikipedia.org/wiki/Fil:Belgia ... el_600.jpg

Groenendael fordi det er en lettlært brukshund som kan læres opp til det meste (kansje bortsett fra som elghund...).

Ivrig arbeider som liker seg selv om det regner og snør :-)

Har hatt en sånn og skal ha igjen når barna mine blir store nok til å forstå at man må være konsekvent om man skal ha en lydig hund....

Link to comment
Share on other sites

Tittelen burde vært: "hvilken hund har du" :mrgreen: for alle vil ta frem sin rase som den beste.

 

Jeg valgte svart elghund fordi jeg liker smygjakt på storvilt, dette er en rase som er mentalt sterke og da slipper man unna mye av de nervøse hundene. Med en god og konsekvent dressur så får man ypperlig familiehunder og dem er ikke halvdum på jakt heller.

Link to comment
Share on other sites

Helt klart Labrador her :D

Har en labrador-blandingstispe nå, og har hatt en labrador i hus under oppveksten også.

Alt er individuelt, men det er ingen tvil om at labrador er et godt utgangspunkt for å få en rolig, balansert og lærevillig hund som er familievennlig og gledesspreder :)

 

Har også en terrier-gatemix som vi har tatt over etter et annet familiemedlem.... Selv i en alder av 9 år er hun som en 3-årig liten unge i full trass.... Grrrr!!!! ALDRI MER ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...