Jump to content

En koselig time ved jordet. 2.


Guest graahund

Recommended Posts

Guest graahund

Tok en tur på jordet der jeg har posteringsteltet mitt og satt der en times tid for litt siden. Etter kort stund kom en stor rev og dreiv og jakta mus. Artig og se på. Så kom det en fjordkalv elg tuslende, så vi fikk sett litt på den og. Det kan da være litt og se selv en sur 12 mai efta :D .

Edited by graahund
Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Var en tur nede på jordet nå for litt siden. Temlig nøyaktig kl. 1100. Jordet så tomt ut til og begynne med, MEN så kom noe jeg aldrig har sett før uten på film. Ei æljku med to helt nyfødte kalver. Navlestrengen hang godt under dem og de stavra og gikk som kun nyfødte æljkalver gjør. Ihvertfall det jeg før har sett på film. Avstanden var ca 160-70 m. så det var ikke mulig og få tatt bilde med mobilkamera. Vi har hedigvis alltid kikkert med oss i bilen så vi blei berga det :D .Men heldigvis så ymta fruen innpå at vi burde hatt oss et kamera med telelinse :D . Er detta veldig tidlig, eller er det normalt at de får kælvene nå ?. Har jo sett en drøss med kælver men aldri så nye :D . Og en ting til, kan reven ta dissa små kælvene eller har den for stor respekt for kua ?. Huff, jeg blir helt andektig jeg, av og ha naturen så nært innpå. Håper det er fler her som har anledning til og få med seg slike flotte naturopplevelser.

Link to comment
Share on other sites

Elgen har kalving i mai/juni ifølge litteraturen,så du var på rett sted til rett tid :D Har tatt imot endel kyr/hester,det er absolutt

en fin opplevelse å se nytt liv ta til.Respekt for kua har nok reven med mindre den går for en Darwinaward :D.Elgkalven er nok også

litt i det største laget for den.De sparker godt fra seg ganske kjapt etter fødselen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...