Jump to content

"fundamentering" av hundegård.


learner

Recommended Posts

Hei sann.

 

Vi holder på å bygge hundegård av slike elementer man får kjøpt rundtomkring. No har kjærringa begynnt å gnæge om at fundamenteringen ikke er god nok.... Det jeg har gjort er å grave ned 2"6" (muligens 3"6" hvis det fins...) med langsida opp i et rektangel ut fra veggen på nedsida av huset. her er det en liten halling på bakken slik at jeg måtte bygge opp langsida av hundegården (som er parallell med veggen? ca 15 cm. Til dette brukte jeg det som lå og slang rundtomkring etter å ha gravd opp noen røtter etc, altså en blanding av jord (gammel potetåker), sand og stein. Det ser sånn passe høvelig ut. Men nå har altså kjærringa byinnt å lure på om dette er nok, og da lurer jo i grunnen jeg også på det samme.... (Les: jeg er kommandert til å spørre her inne... :D ) Altså, trenger jeg noen mer form for fundamentering? Bør jeg heller grave ned i bakkant enn å løfte opp i fremkant? (vet ikke om dette lar seg gjøre pga grunnmur) Vi bor i et område i Norge med mye frost og er noe bekymret for hva tælahiven kan gjøre med den fine hundegården vår...

 

Generelle tips til hva man bør tenke på når man bygger hundegård mottas også med takk! :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg har 2"4 som ligger som et fundament under lemmene.(kk-import). De ligger flatt på bakken. Det har fungert kjempe godt hos oss. Men så har vi en hund som ikke graver.

Lykke til, blir sikkert en super hundegård.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...