Jump to content

Jegerprøve-instruktører til leie??


JanT

Recommended Posts

Hei!

 

Usikker på om dette er riktig sted, men:

 

Nokon som veit om det er mulig å leie inn jegerprøve instruktør for å holde jegerprøve i kommunen her?

 

Jeger og sprotsfiskar laget her i kommunen har i år ikkje kurs å tilby då prøve innstruktørana tydeligvis ikkje lenger "gidder" å arrangere kurs.

 

Har fått utallige henvendelser om eg veit kor man kan ta jegerprøven. Men dei eg har snakka med har ikkje mulighet til å feks dra til bergen for å gå på kurs grunna jobb og barn...

Link to comment
Share on other sites

Det er fullt mulig å få "leie" instruktører.

Ta kontakt med nabokommunene om de har registrerte instruktører, eller kontakt DN.

Dersom du oppgir kommunen du bor i er det lettere å hjelpe deg. Dersom du bor i nærheten av Bergen så har vi i BJF mange godkjente instruktører.

Link to comment
Share on other sites

Kan se ut som om du er fra Sogn?

 

Som Per-S sier så kan utdanningsleder i BJF, Tore Solberg, være rett mann å snakke med.

 

Han satte ihvertfall opp et ekstra ukeskurs for oss når vi hadde behov for det nå i våres. Så servicen derfra er drt ingenting å si på.

Link to comment
Share on other sites

Dette gjelder kvinnherad kommune, eg er ikkje medlem i det lokale jff.

 

Men fått utallige spørsmål om kor og når det er mulig å få tatt jegerprøven. Men i år hadde ikkje dei tre godkjente instruktørene tid/lyst til å ha kurs.

 

Så jeg håper å kunne få til eit intensivt kurs her i kommunen. Eg har avtale om lån av skyte bane og skal nok greie å skaffe lokaler med tilgang på pc`r.

Evt instruktør/er kan få bo hos meg...

 

Veit at dette må arrangeres gjennom ein jff. Så om eg har opplegget klart er planen å ta kontakt med det lokale jff for å høre om dei då ikkje kan stå som arrangør, i hvertfall på pappiret. Eneste eg bryr meg om er at det blir mulighet for folk her i kommunen å ta jegerprøven...

 

Har allerede fått pm fra tre instruktører, men ingen ting er avtalt enda... Ønsker ikkje at man må betale blod priser pga man må leie inn instruktør.

Link to comment
Share on other sites

Trenger ikke ta dette gjennom et lokallag i njff. Kan alltids spørre AOF om dere kan holde kurs i deres regi i kommunen. Det er 5 godkjente studieforbund som kan avholde kurs, njff er tilknyttet studiefirbundet naturogmiljø.

 

Instruktøren som kommervtil dere kan også holde den i regi av et annet lokallag i njff. Jeg kan selv reise til Vardø for å holde jegerprøvekurs for Askim jeger og fisk. Ikke like populært eller politisk riktig, men... Tror det blir vanskelig å få en instruktør til dere gratis, betaler man med bananer får man apekatter, noen ganger ikke en gang det.

 

Synd hvis lokallaget sitter igjenn med kursavgiften når dere selv gjør alt arbeidet. Det er faktisk en av fylkesmannens oppgave å sørge for at det holdes tilstrekkelig kurs hvert år.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...