Jump to content

Ruger 10/22 dempa jamming problem


Fr3ddy

Recommended Posts

Har store problemer med at våpenet Jammer MYE, det vil si ca vært 8-10 skudd. tommhylsa kommer ikke ut eller kun delvis ut før bolten igjen kommer fram og krasjer i den .har prøvd utallige forskjellige typer ammunisjon uten hel. har også kjøpt nytt original magasin for å se om det forbedret situasjonen noe, og ja jeg har pusset våpenet godt mange ganger.

Har ingen presisjons problemer eller lignende som jeg vet andre med demper kan oppleve.

Hvilken ammunisjon bruker dere i din dempa ruger og har dere noen andre tips til meg?

Står helt fast nå......

Takk

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en 10/22 med Atec demper på, den oppførte seg likt med det du beskriver med det meste av standard ammo og SUB HP ammo. Etter at jeg gikk til innkjøp av ett Kidd rekylfjærsett og satte inn -10% fjæra fungerer den med alle ammotypene jeg har testet. Nå om dagen bruker jeg mest RWS SUB HP i den, da det er den som er stillest og går best i min rifle. Har sett andre løsninger på rimfireplace der de sliper en radius på bolten slik at den lettere skal slå hanen tilbake, men dette har jeg ikke testet selv.

Link to comment
Share on other sites

Har samme problem med min AP80,men den fungerer utmerket med Stinger og mini mag.Ammo med svakere ladning gir samme problemene som du har.Har prøvd å kappe litt av fjæra også men den er like kresen som før.Prøv Stinger å se om du får samme symptomene da også,hvis du ikke allerede har prøvd da :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en 10/22 med Atec demper på, den oppførte seg likt med det du beskriver med det meste av standard ammo og SUB HP ammo. Etter at jeg gikk til innkjøp av ett Kidd rekylfjærsett og satte inn -10% fjæra fungerer den med alle ammotypene jeg har testet. Nå om dagen bruker jeg mest RWS SUB HP i den, da det er den som er stillest og går best i min rifle. Har sett andre løsninger på rimfireplace der de sliper en radius på bolten slik at den lettere skal slå hanen tilbake, men dette har jeg ikke testet selv.

Takk for tipset, kan du sende meg link til en side som selger akkurat den fjæra du kjøpte? og vet du om en godt "how to do it" film på youtub?

Link to comment
Share on other sites

Jeg handlet i fra fabsports, men de har ikke den lenger etter det jeg kan se. Det settet jeg kjøpte var denne KIDD de har også fjærene enkeltvis. Det jeg ikke vet er hvordan det er å få disse fra USA eller om du finner de i Canada eller England. Jeg har sette endel KIDD deler hos Rudefatdog, men aldri prøvd å handle der. Rimfirecentral er en god kilde til info om 10/22 modding.

Link to comment
Share on other sites

Har lest mye rundt omkring nå, Kidd sender ikke til Norge, sendte de en e-post og spurte om de kan henvise meg til noen som har alle delene på lager og som sender til Norge. dette er det jeg ønsker å kjøpe: Kidd guide rod & spring kit og blot buffer. Skal holde dere oppdatert på svar fra Kidd.

Fins det flere tiltak jeg kan gjøre for å reddusere jamming problemet mitt?

skal komme meg innom en våpen butikken og kjøpe de typene amo som dere har anbefalt og se hvordan de går.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

da var de nye delene kommet, har satt inn ny KIDD fjær som er 10% svakere, byttet ut original stoppebolt med en i gummi og fikset litt på avtrekkeren for gøy.

var ute og skyt litt i går og merket den gikk betydelig mye bedre, hadde kun 1 kule som jammet av 40 skutte.

 

utdrageren tar litt i på den ene siden av løpet, bør jeg sentrere løpet på nytt?

selv har jeg aldri tatt løpet av men muligens de gjorde det da det ble montert på demper?

 

2013-05-15%2019.44.22.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...