Jump to content

S&W 629 med dårlig anslag


ktm250sx

Recommended Posts

Har problemer med anslag på en 629 revolver. Hverken hjemmeladd eller fabrikk går noe særlig bra. Bare et skudd i ny og ne. Av og til dersom jeg kjører samme patron 2 ganger. Regner med det bare er å bytte fjær, er dette en rett fram jobb å fikse selv? Hvem er det som selger sånt? Fant ikke noe på midway..

Link to comment
Share on other sites

Den er vel 3 år nå, men har ikke gått så mange skudd. Tipper en 1500..

 

Ja, det er litt rart synes jeg.

 

Er det den lange fjæren i håndtaket som er avtrekksfjæra?

 

Jeg har strengt tatt ikke fått etterstrammet bunnskruen og sjekket enda, så det bør jeg jo få gjort da.

Link to comment
Share on other sites

:? Høyst uvanlig med originalfjæra iallefall! Med Wolff fjær vil dette fort skje etter tre år (egen erfaring med flere revolvere)!

Finn deg en liten mutter som du legger mellom skruen og fjæra og juster på nytt. :wink:

Jeg bruker tynne metallstykker kuttet til formålet..

 

Glemte helt.. HER kan du bestille et fjærsett til en grei pris! : http://www.gunsprings.com/

 

Originalfjærer får du vel fra Smith-importøren i Moss eller alle børsemakere som 'tjuner' revolvere! :D

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde samme problemet, fabrikkny 629 rett ut av boksen.

Fjæra var massevis stram, men stiften var i korteste laget og fikk ikke dype nok annslag i hetta.

 

Satte i en slik forlenget stift, og da ble den for lang og nesten punkterte hetta og tildels satte

seg fast så man fikk ikke dratt rundt til neste skudd, så etter litt korrigering på fjærkraften og

på lengden på stiften, så fant man riktig kombinasjon.

 

Dem forlengede stiftene er egentlig ment for litt tuning der man slakker fjæra, så vist

man bytter til en slik stift og har full fjærkraft, så kan det blir for mye.

 

Det skal jo ikke vere slik på et nytt jern, men gadd kjøre til Moss og reklamere. Dem hadde ikke

gjort noe annet likevel en å gjøre det jeg gjorde selv.

Link to comment
Share on other sites

Takk for hjelpa folkens! :) Jeg får ta en tlf til winge. Det er bare så sjeldent jeg orker å ringe inn der, er så lite gøy å sitte i tlf kø.

Revolveren virker hvertfall inntil videre med tipset til woff! Det var meget ålreit :)

Testa litt for gøy på 200 m med 9gr N320 bak 240gr berrys. Overraskende lite jeg måtte holde over! Hvertfall i forhold til .45 jeg testa her om dagen. Ikke akkurat pistolhold, men gøy var det! Som skyting alltid er... :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...