Jump to content

Myggnetting som stopper knotten?


chmeland

Recommended Posts

Hei

Under bukkejakta i fjor brukte jeg en hatt m myggnetting som jeg trakk ned slik at den dekket ansiktet. Den holdt myggen og endel knott ute, men de ivrigste kom seg gjennom maskene.

 

Er det noen som kan anbefale en knottsikker løsning? Nettene på Biltema feks ser ut til å ha for grove masker.

 

Mvh

Chr

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker bare Jungelgel fra Off. Holder det meste unna, til og med de svære blodtørstige myggene oppe i nord. Ikke lukter den noe særlig heller. Jeg er allergisk mot f***skapet og ser ut som jeg er skambanket etter få angrep. Syns de klarer å snike seg inn uansett hvilken myggnetting en prøver, men den fra barnevogna har vært grei å ha på soveposen i tillegg til jungelgel.

Link to comment
Share on other sites

"Djungelolja" som inneholder ddt, eller hva det nå heter. Sikkert styggfarlig stoff, ettersom det ikke selges i norge. Eller kanskje fordi det lukter ugg...;-) Men siden svenskene tydligvis tåler det, skal ikke jég være noe dårligere! Virker, gjør det i alle fall...

Link to comment
Share on other sites

Ja mange gode forslag og det er jo riktig det at damene ikke trenger bruke bukse :wink:

Men faen det finnes da 'knottnett' så det er bare og forlange det der de selger fiskeutstyr :!:

Jeg fisker laks på et sted med billioner av knott og jeg har et slikt nett som jeg har limt på et brillepar med klart glass og klippet ut for glassene og da ser jeg godt når det mørkner og da kan smådjevlene komme i hopetall uten at jeg er plaget med alskens smørning som ikke virker .

Link to comment
Share on other sites

Noen har nevnt nett for barnevogn, og det har jeg også brukt mye. Flere størrelser, og velger du type tvillingvogn og har dette hengende løst over hode og skuldre tar du bort noe av menneskeformen også. Ellers har jeg sydd meg to store poser av flueposer type elg fra Felleskjøpet. De er omtrent like tette som barnevognnettene. En slik pose kan jeg krype inn i når jeg skal være på en post i mange timer. I åpningen har jeg sydd inn en strikk som kan strammes til for lukking.

Link to comment
Share on other sites

Med godt hell har jeg brukt svenske djungelolje, men det som har fungert best er tjære!

Kjøpte en boks med tjære på en samebutikk i Arvidsjaur for et par år siden, etter anbefalinger fra

dama i kassen. Hun fortalte at samene brukte stort sett bare tjære, så jeg måtte bare prøve det ut.

Vilmas Nordic Summer heter det, og er i fast form, ikke flytende.

Mener å ha sett det i andre butikker i Sverige også.

Lukter jævlig, men er like jævlig mot blodsugende små jævler også :-)

 

Edit: Her er en liten "test" om middelet http://hildepaatur.blogg.no/1342046899_nordic_summer_og_et_m.html

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...