Jump to content

Modifisering av pistolskjefte


Ken Adams

Recommended Posts

Biltema selger en type kjemisk tre i tokomponent som du knar sammen, får konsistens nesten som plastelina eller lignende. Lett å forme, blir hard og fin, kan pusses og borres. Og så er den billig, så her kan du prøve og feile en del.

 

Men jeg må vel si meg enig med Tom, kanskje vente med dette til etter søndagen? Hvis du skal skyte med GSP'en i Mysen da selvsagt. Hvis ikke er det jo bare å kjøre på. Det skjeftet fikk du jo så billig uansett. :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Denne er jo grei å lese når man skal til med skjeftejobb.

http://www.formgriffe.de/en/shpPfCnt.php?sCI=113

 

Jeg brukte epoxypasta fra Biltema til den endelige utgaven. Jeg brukte mye tid med vanlig lekeleire som jeg lånte fra ungene for å finne ut hva jeg trengte å gjøre, men den blir myk når den blir varm når man skyter, men greit å bruke for å prøve seg frem.

Link to comment
Share on other sites

jeg brukte formtre når jeg tilpasset min gsp. funket fint det. la på passe med masse og la grepet i hånda så det formet seg etter den. og lot den tørke. pusset den dagen etter. men måtte legge på litt ekstra for å få den glatte og fine finishen som jeg ville ha..

 

sitter fortsatt på. så kan trygt anbefale det.

Link to comment
Share on other sites

Har brukt formtre på min GPS. Sete fast etter over 20 år sidan fyrste gong det vært lagt på.

Har lagt på og justert fleire gongar etter det. Hånda har forandra seg litt i løpet av åra somhar gått. Ikkje så mykje men nok til at små endringar har vore nødvendig for å få rette rekylopptaket i hånda.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...